پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۲۵۲۰
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

فکرشهر: در این دوره جدید گردشگری فضایی، آژانس فضایی روسکوسموس روسیه از ماه اکتبر تاکنون چهار فضانورد آماتور را در دو ماموریت به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاده است. اکنون ناسا خود را برای اولین پرواز از این دست آماده می‌کند که توسط شرکت خصوصی پرواز فضایی Axiom با استفاده از سخت افزار SpaceX در فوریه ۲۰۲۲ سازماندهی شده است.

به گزارش فکرشهر از انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، این هفته ناسا دومین ماموریت خصوصی خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی با استفاده از Axiom اعلام کرد. ماموریت Axiom ۲ (Ax-۲) قرار است بین پاییز ۲۰۲۲ و اواخر بهار ۲۰۲۳ راه اندازی شود.

یک موشک حامل خدمه از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا بلند می‌شود و تا ۱۴ روز در ایستگاه فضایی لنگر می‌اندازد. هنوز صحبتی در مورد این که چه کسی این پرواز را انجام خواهد داد وجود ندارد، اما پس از تایید ناسا در سال گذشته مبنی بر صحبت با افسانه هالیوود در مورد استفاده از پاسگاه مداری برای فیلمبرداری صحنه‌های یک فیلم، گمانه زنی‌ها ممکن است بر روی بازیگر مشهور تام کروز متمرکز شود. اما با توجه به اینکه یولیا پرسیلد، ستاره سینمای روسی اخیراً کروز را شکست داده و به اولین بازیگری تبدیل شده است که فیلمی را در فضا فیلمبرداری می‌کند، مشخص نیست که آیا این سفر همچنان همان جذابیت را برای این بازیگر آمریکایی دارد یا خیر.

آژانس فضایی آمریکا، روز دوشنبه گفت: «ناسا و شرکای بین‌المللی آن، انتخاب‌های فضانوردان خصوصی پیشنهاد شده توسط Axiom برای مأموریت Ax-۲ را بررسی خواهند کرد، همانطور که برای هر خدمه ایستگاه فضایی استاندارد است». خدمه پیشنهادی تحت آزمایش صلاحیت پزشکی ناسا قرار خواهند گرفت تا برای پرواز تایید شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر