پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۵۸۵
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: ۲۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال دشتستان تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از دانشگاه علوم پزشکی، ماریا خویش دوست اظهار داشت: ارتقای درصد ایمن‌سازی (واکسن کرونا) گروه‌های هدف نیاز به مشارکت تمام نهادهای تأثیرگذار دارد.

وی با بیان تعداد افراد واکسینه نشده شهرستان دشتستان افزود: تشویق و اقناع افرادی که تاکنون برای دریافت واکسن کرونا اقدامی نکرده‌اند، تنها بر عهده حوزه بهداشت نیست و سایر نهادهایی که می‌توانند در ارتقای این درصد به ما کمک کنند باید طبق برنامه‌ریزی در این امر مهم مشارکت نمایند.

خویشدوست تصریح کرد: در حدود ۲۲ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند و بر اساس مستندات و شواهد بیشتر افرادی که در بخش‌های کرونایی بستری می‌شوند یا هیچ نوع واکسنی دریافت نکرده‌اند و یا فقط یک دوز واکسن تزریق کرده‌اند.

وی گفت: بیش از ۳۰۰ هزار دوز واکسن در دو نوبت اول و دوم در شهرستان دشتستان تزریق‌شده است و در حدود ۷ هزار نفر نیز تاکنون دوز سوم خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان تأکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد کرونای شهرستان، بخشداران، رؤسای آموزش‌وپرورش و مسئول اتاق اصناف شهرستان، موظف شده‌اند که اسامی افراد واکسینه نشده در مناطق تحت پوشش خود را شناسایی و به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت برای پیگیری و اقناع آن‌ها به تزریق واکسن اعلام نمایند.

خویشدوست همچنین گفت: روند ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در شهرستان نزولی شده و به‌صورت میانگین روزانه ۷ تا ۸ نفر مبتلای جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان شهید گنجی بستری می‌شوند که نشان دهنده نقش مؤثر واکسیناسیون عمومی کرونا است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: مردم فهیم شهرستان دشتستان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را همچون گذشته در مناطق سربسته و شلوغ جدی بگیرند تا به‌زودی شاهد پایان این پاندمی در شهرستان و کشورمان باشیم.

خویشدوست از اجرایی شدن طرح مدیریت هوشمند کرونا در شهرستان نیز خبر داد و گفت: هدف از این طرح، صیانت از سلامت جامعه است و نحوه اجرایی شدن این طرح به‌زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر