پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در نشست با خبرنگاران مطرح کرد:
فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ متفاوت از سال های قبل است و بر همین اساس شفاف سازی می‌کنیم تا وضعیت بودجه استان بوشهر روشن شود...
کد خبر: ۱۰۲۵۹۷
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۱ متفاوت از سال های قبل است و بر همین اساس شفاف سازی می‌کنیم تا وضعیت بودجه استان بوشهر روشن شود.

به گزارش «فکرشهر»، «علی درویشی» ظهر چهارشنبه ـ ۲۴ آذرماه ۱۴۰۰ ـ در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: ریل سیاست مالی لایحه بودجه ۱۴۰۱ بر اساس سه محور رشد اقتصادی و ارتقای بهره‌وری، عدالت محوری و ثبات اقتصادی و ارتقای کیفیت بودجه ریزی برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان داشت: هدف‌گذاری رشد اقتصادی به صورت ملی، استانی و شهرستانی، تامین منابع لازم برای رشد اقتصادی و بهبود خدمات و دادن اختیار با استان ها و توجه به سند ملی آمایش در لایحه بودجه است و در استان بوشهر نیز، طرح آمایش سرزمینی مصوب و ابلاغ شده که همه پروژه ها باید متناسب با طرح آمایش سرزمینی کلنگ زنی شود.

درویشی گفت: هدف‌گذاری برای رشد ۸ درصدی تولید ناخالص داخلی برنامه‌ریزی شده و سهم هر کدام از بخش ها مشخص شده است و ۶ سال زمان می‌برد تا با رشد اقتصادی ۸ درصدی در سال ۱۴۰۷ به تولیدی معادل تولید حاصل از رشد مداوم ۳ درصدی در دهه ۹۰ برگردیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر درباره تولید و اشتغال در بودجه سال آینده نیز اظهارداشت: دو الزام برای رشد اقتصادی سال آینده وجود دارد تا مساله تولید و اشتغال انجام شود و آن شامل سرمایه گذاری و ارتقای بهره‌وری است و قرار است که سرمایه‌گذاری ۴/۵ درصد و بهره‌وری ۳/۵ درصد این رشد را داشته باشند.

وی از ایجاد «صندوقی با عنوان توسعه استانی در هر استان» خبر داد و تاکید کرد با این صندوق قرار است «اختیارات استان ها تقویت شود».

درویشی گفت: بیش از ۹۵ درصد از مالیاتی که در استان وصول می‌شود، مربوط به صنایعی است که در جنوب استان در حال فعالیت هستند و قرار نیست فشار مضاعفی در سال آینده به صنوف و مردم وارد شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر، این نکته را نیز گفت که «کل درآمد استان  بوشهر،۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده است».

علی درویشی همچنین از رشد ۲۳ درصدی اعتبارات عمرانی و تملک دارایی این استان در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و افزود: اعتبارات عمرانی و تملک دارایی استان بوشهر در لایحه بودجه سال آینده دو هزار و ۲۷۵ میلیارد تومان است.

وی بودجه هایی را که برای برخی پروژه های مهم استان در نظر گرفته شده است نیز مطرح کرد و گفت: برای احداث خط راه آهن ۱۲۵ میلیارد تومان، بزرگراه برازجان ـ کنارتخته ۸۱ میلیارد تومان، مسیر فیروزآباد ـ جم ۶۸ میلیارد تومان، محور گناوه ـ میشان ۴۲ میلیارد تومان، کریدور جنوبی استان ۴۷۴ میلیارد تومان، اعتبارات دانشگاه خلیج‌فارس ۱۳ میلیارد تومان، بیمارستان آموزشی فاطمه زهرا بوشهر ۳۳ میلیارد تومان، دانشگاه علوم پزشکی ۲۲ میلیارد تومان، طرح تکمیل و اتمام فاضلاب های استان ۲۳۸ میلیارد تومان و برای سد دالکی ۱۳۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنانش گفت که صرف بودجه در حمایت از تیم های ورزشی هیچ جایگاه قانونی ندارد و نمی‌توان در این مورد اعتبارات را هزینه کرد.

وی همچنین با اشاره به این که «قیمت ماهی در استان بوشهر از سایر نقاط کشور بالاتر است»، اضافه کرد: نرخ تورم در استان بوشهر ۴۵/۸ درصد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر