جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر- مصطفی منفرد: در آئینی «فاطمه ندیم زاده» به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش خارگ معارفه شد و از زحمات رضا برمک رئیس سابق این سازمان تقدیر به عمل آمد...
کد خبر: ۱۰۲۶۴۹
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳

فکرشهر- مصطفی منفرد: در آئینی «فاطمه ندیم زاده» به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش خارگ معارفه شد و از زحمات رضا برمک رئیس سابق این سازمان تقدیر به عمل آمد.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح پنج شنبه در آئین تکریم و معارفه رئیس آموزش و پرورش جزیره خارگ اظهار داشت: جزیره خارگ از لحاظ جغرافیایی دارای شرایط خاص است که این اهمیت برای اداره کل آموزش و پرورش جایگاه والایی دارد.

علی موحدی افزود: نقش فرهنگیان در حوزه آموزش و پرورش در زمان بیماری کرونا، نقشی مهم و تأثیر گذار است.

وی با بیان اینکه پست‌ها امانت هستند و این امانت را ما به همکاری دیگر می‌سپاریم، تصریح کرد: اولین باراست که در جزیره خارگ فردی که در این جزیره دانش آموز این جزیره و بومی، به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش خارگ منصوب مي‌شود.
 
هوشمند سازی مدارس خارگ به ۸۵ درصد ارتقا یافت

رئیس اسبق آموزش و پرورش خارگ اظهار داشت: فرهنگیان در دوران پاندمی بیماری کرونا در جزیره خارگ نقش آفرینی کردند، این قشر با همت جهادی خود نگذاشتند زنجیره تعلیم و تربیت در این جزیره مهم قطع شود.

رضا برمک افزود: وفاق و همدلی که بین اولیا و فرهنگیان به وجود آمد سبب اثر بخشی در حوزه آموزش و پرورش در جزیره خارگ شد، معلمان نقش تعالی جامعه را بر عهده دارند.

وی با اشاره به افزایش هوشمند سازی مدارس از ۲۵ درصد به ۸۵ درصد، تصریح کرد: کسب رتبه اول نجوم و تئاتر در کشور نشان از عزم والای فرهنگیان این جزیره است.

ضرورت حضور مستمر ستاد استانی

رئیس شورای شهر خارگ اظهار داشت: معلمان در جزیره خارگ با مشکلات عدیده فرهنگی مواجهه و در این جزیره به صورت جهاد گونه در حال خدمت رسانی هستند.

یوسف وطن دوست افزود: در راستای ارتقا کیفیت حوزه آموزش و پرورش همه باید تلاش کنیم تا ثمره این تلاش را در سطح جامعه ببینیم.

وی تصریح کرد: مشکلات بسیار زیادی در حوزه آموزشی جزیره وجود دارد، ستاد استانی ظرفیت حضور مستمر برای بررسی مسائل و مشکلات در بازه زمانی مختلف فراهم آورند.

وطن دوست گفت: یکی از خواسته‌های به حق اهالی صبور جزیره خارگ ساخت مدرسه شهید مطهری است، سالهاست این پروژه رها شده و اقدامی در باب تخصیص بودجه صورت نگرفته است.

در پایان این مراسم از زحمات رضا برمک تقدیر به عمل آمد و فاطمه ندیم زاده به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش خارگ منصوب شد.

موحدی گفت: تعلیم و تربیت فقط در آموزش و پرورش صورت می‌گیرد، درخواست همراهی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و سازمان را داریم.

لزوم توجه به فعالیت‌های پرورشی

رئیس آموزش و پرورش خارگ اظهار داشت: پست‌ها، امتحان داشته‌ها و دارایی‌ها و ابزار آزمون ما هستند که باید در حفظ آنها نهایت تلاش را داشته باشیم؛ اگر مسئولیت‌ها با نگاه الهی همراه باشند نعمت و اگر با نگاه خداوند همراه نباشند ممکن است به نقمت تبدیل شوند.

فاطمه ندیم زاده افزود: امروز جهاد معلمین آموزش و پرورش از جهاد نیروهای سلامت کمتر نیست، بلکه یکی از فعالیت‌های برجسته در کنار فعالیت‌های آنهاست.

وی تصریح کرد: سختی‌های کار معلم پیچیده‌تر شده است و علاوه بر فعالیت‌های آموزشی باید به حوزه پرورشی و تربیتی توجه ویژه داشته باشد.

توسعه سرمایه انسانی و توسعه علمی

ناصر ابراهیمی اظهار داشت: جزیره راهبردی خارگ به عنوان مرکز ثقل صادرات نفت کشور به شمار می‌رود که دارای اهمیت اقتصادی بسیار بالایی است، زمینه سازی پویایی اقتصاد، آموزش و پرورش است.

بخشدار ویژه خارگ افزود: مهمترین مسوولیت آموزش و پرورش توسعه سرمایه انسانی و توسعه علمی در جزیره مقاوم خارگ است، ارزش افزوده از آموزش و پرورش خلاق ناشی می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش باید انسان‌هایی پرسشگر، نقاد، متفکر و مشارکت جو تحویل جامعه دهد، مردم صبور خارگ یکپارچگی و ملت بودن خود را در این برهه حساس به نمایش گذاشتند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه در ایام کرونا معلمان خارگی جهادی خدمت کردند گفت: ورزش، شادی و نشاط حق کودکان و نوجوانان جزیره است در حوزه آموزش و پرورش حیاط پویا احیا شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش خارگ خاطر نشان کرد: باید کاری کنیم حس تعلق نوجوانان به جزیره، دین و خانواده و مدرسه افزایش یابد، با نه گفتن به مطالبات این حوزه مشکلات حل نمی‌شوند.

ابراهیمی در پایان یادآور شد: احیای زیرساخت آموزشی جزیره تسریع در پروژه‌های عمرانی با زمان بندی از پیش تعیین شده از خواسته‌های بحق اهالی شریف و صبور این جزیره است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر