جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۶۷۰
جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۰

فکر شهر:  امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه جوانان فرهیخته و انقلابی با حضور در میدان‌های مختلف انقلاب نقش‌آفرینی کرده‌‌اند گفت: برای عبور از مشکلات، میدان دادن به جوانان در پست‌های مدیریتی و مسئولیتی یک ضرورت است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و باتأکید بر الگوپذیری از سبک زندگی و معنویت بی بی دو عالم حضرت زهرا اطهر (س) اظهار داشت: جایگاه اسلام و عظمت خاندان ائمه طهارت علیه‌السلام روز به روز برای مردم در نقاط مختلف جهان آشکارتر می‌شود و روی آوردن به این معنویت تا ظهور فرزند حضرت فاطمه زهرا (س) حضرت مهدی موعود (عج) برای گسترش عدالت ادامه دارد.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به اهداف دشمنان اسلام برای خاموش و کم فروغ کردن نور و عظمت خاندان طهارت علیه‌السلام در جهان خاطر نشان کرد: اهداف دشمنان نه تنها محقق نمی‌شود بلکه هر روز شعاع معنویت ائمه طهارت علیه‌السلام در جهان پرفروغ‌تر می‌شود.

امام جمعه موقت بوشهر، باتأکید بر توجه به آموزه‌های دینی و فرهنگ فاطمی تصریح کرد: باید به نور معنویت حضرت فاطمه زهرا (س) خود را نزدیکتر کنیم که لازمه آن عمل به سبک زندگی ائمه طهارت علیه‌السلام است.

وی عمل به آموزه‌های سبک زندگی فاطمی را نجات‌بخش انسان از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و تصریح کرد: سبک زندگی حضرت زهرا (س) نه فقط زمینه کمال انسان را فراهم کرده بلکه هدایت‌گری بشر در همه ابعاد جامعه محسوب می‌شود.

هاشمی باتأکید بر سیاه‌پوش شدن معابر، میادین، مساجد، تکایا و محلات در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با پرچم و علم زهرا اطهر (س) افزود: برگزاری مراسم ویژه ایام فاطمیه (س)  با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد توجه ویژه قرار داشته باشد و مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) باید عاشورایی برگزار شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با گرامیداشت 27 آذر سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: کلید موفقیت و رمز پیروزی در تمامی عرصه‌ها اتحاد و همدلی است که شهید مفتح مظهر اتحاد حوزه و دانشگاه بود چراکه دشمنان قصد اختلاف و تفرقه میان این دو قشر تحصیل کرده بودند.

امام جمعه موقت بوشهر، تفکر و شخصیت شهیدان مفتح و مطهری در جامعه را اثرگذار دانست و افزود: این شهیدان، دانشگاهیان و دانش‌آموختگان حوزوی را عامل پیشرفت در جامعه می‌دانستند و زمینه تقویت اتحاد و همدلی در جامعه اسلامی را فراهم کردند.

وی باتأکید بر تقویت اتحاد دانشجویان با روحانیون، شیعه و سنی، اقوام و گروه‌های مختلف جامعه خاطر نشان کرد: دشمنان از روش‌های گوناگون در رسانه‌ها، فضاهای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و دیگر ابزارها دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه اسلامی است تا اهداف و ترفندهای خود را محقق کنند.

هاشمی، زمینه پیشرفت و توسعه در هر جامعه و نظام را وحدت و اتحاد دانست و تأکید کرد: اکنون کشور و استان بوشهر مسیر رشد و پیشرفت طی می‌کند و تاکنون اهداف دشمن در ایجاد اختلاف محقق نشده است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با اشاره به نقش مهم قشر جوان در عرصه‌های گوناگون انقلاب اسلامی در گام اول خاطر نشان کرد: در گام اول انقلاب، جوانان با رشادت و اقتدار و تاسی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی طی کردند و اکنون در بیانیه گام دوم نقش مهم جوانان انقلابی و فرهیخته از جمله دانشگاهیان و حوزه‌ها بسیار اثربخش اعلام شده است.

امام جمعه موقت بوشهر، نقش جوانان در عرصه دفاع مقدس، مدافعان حرم و صحنه‌های دیگر انقلاب را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: جوانان با شعور و شور انقلابی در همه صحنه‌ها در کنار شهید سلیمانی‌ها  حضور یافتند و زمینه اقتدار و پیشرفت جامعه را فراهم کردند.

وی میدان دادن به جوانان را یک ضرورت دانست و بیان کرد: طلبه و دانشجو به‌عنوان قشر جوان، مومن، انقلابی و متدین چنانچه به آنان میدان داده شود نقش‌آفرینی می‌کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه جوانان فرهیخته و انقلابی در خدمات‌رسانی در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کردند گفت: برای عبور از مشکلات، میدان دادن به جوانان در پست‌های مدیریتی و مسئولیتی یک ضرورت است.

هاشمی افزود: جوانان فرهیخته و انقلابی تاکنون در هر میدانی که حاضر شدند با دلسوزی و تلاش برای خدمت به مردم نقش‌آفرینی کرده‌اند و توانایی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر