پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۶۸۶
جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: باید از ظرفیت‌های داخلی کشور و از سرمایه‌ها که همین جوانان متفکر هستند استفاده کنیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه عسلویه پس از دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) شخصیتی بی نظیر در جهان انسانیت و بانوی برجسته ای بودند که اگر حضرت علی (ع) نبود کفویی برای او نبود و اگر ایشان نبود کفویی برای حضرت علی (عن) نبود.

امام جمعه عسلویه افزود: به تعبیر امام راحل بعد از پیامبر (ص) فرشتگان بر حضرت فاطمه (س) نازل می‌شدند و مورد تعظیم انبیا الهی و مورد تکریم فرشتگان بودند و پیامبر گرامی درباره ایشان فرمود: «هرکس فاطمه را دوست داشته باشد در بهشت با من است و هر آن‌کس او را دشمن بدارد در دوزخ است».

وی گفت: حضرت فاطمه (س) محبوب ترین و عزیزترین فرد نزد پیامبر گرامی اسلام بود و آن حضرت، حضرت فاطمه (س) را پاره تن خود و نور چشم خویش می‌دانست.

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: اطاعت و احترام حضرت فاطمه (س) بر جن و انس و همه مخلوقات و آفریدگان و فرشتگان واجب است باید بر خود ببالیم که محب چنین بانویی هستیم.

امام جمعه عسلویه در ادامه به فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان فرمودند وقتی از توانایی‌های خود غفلت کنیم غارت می‌شویم و در گوشه و کنار دنیا می‌بینیم کشورهایی که چون از توانایی‌های خود غفلت کردند و غارت شدند.

وی اضافه کرد: غفلت مقدمه غارت است و دشمن می‌خواهد شما غافل شوید، می‌خواهد از دارای‌های تان غفلت کنید و جلو بیگانگان دست دراز کنید.

وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند سلاح‌های پیشرفته و مدرن که توسط جوانان متفکر ایرانی ساخته می‌شود را نداشته باشیم و از توانایی‌های تان چشم بپوشید تا به شما حمله کنند افزود: چشم‌های خود را باز کنیم و از ظرفیت‌های داخل و از سرمایه‌های رو زمینی که همین جوانان متفکر هستند استفاده کنیم.

امام جمعه عسلویه به بخش‌های از عملکرد یکصد روزه دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: همه روزه شاهد موفقیت‌های دولت سیزدهم هستیم که در این مدت صد روز چقدر کار شده است در بحث واکس مشخص است تا قبل از دولت سیزدهم ۶ یا ۷ میلیون واکسن تزریق شده بود که می‌گفتند تحریم است و نمی‌توانیم واکس وارد کنیم در این مدت سه ماه بیش از ۱۰۵ میلیون واکسن تزریق شده که کار بزرگی است و باید منصفانه قضاوت کنیم حتی درب منازل و مغازه برای تزریق واکسن می‌روند.

وی افزود در این مدت بیش از ۱۰۰ میلیون دلار ارز ترجیهی برای کالاهای اساسی و نیازهای ضروری مردم اختصاص داده شده و نظام توزیع اصلاح و نقش واسطه‌ها کاهش پیدا کرده شده است.

وی گفت: در این سه ماه بدون یک ریال استقراض از بانک مرکزی حقوق‌ها پرداخت شده است، ارز ترجیهی دارو و اقلام بهداشتی تأمین شده و قیمت این کالاها کاهش پیدا کرده است.

امام جمعه عسلویه یادآور شد: در بحث حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها دیدیم چقدر دولت به خوبی مدیریت کرد و علیرغم طراحی پیچیده دشمن برای ایجاد آشوب در آبان ماه با همه عملیات‌های رسانه‌ای و شبکه‌های ماهواره‌ای این نقشه دشمن با مدیریت میدانی دولت شکست خورد و ظرف چند روز مشکل جایگاه‌های سوخت حل شد.

وی گفت: در حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها رئیس جمهور خود به میدان آمد، در وزارت نفت و جایگاه‌های سوخت حضور یافت و با مدیریت مستقیم وی و هوشیاری مردم این مشکل حل شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر