چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۷۰۲
جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران گفت: برگزاری سه دیدار دوستانه برابر تیم ملی فوتبال ساحلی بلاروس فرصتی مناسب برای محک جدی بازیکنان رده‌‏های سنی جوانان و امید ایران است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عباس هاشم پور روز جمعه در نشست خبری پیش از بازی تیم ملی ایران با بلاروس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این رویدادها مهمتر از نتیجه نشان دادن توانمندی بازیکنان جوان است تا در مصاف با بازیکنانی اروپایی شایستگی خود را به نمایش بگذارند. 

وی بیان کرد: در اردوی آمادگی تیم ملی در بوشهر ۲۷ بازیکن حضور دارند که ۹۰ درصد آن بازیکنان جوانان و امید هستند و با حضور بازیکنان باسابقه تیم ملی در کنار آنان تجربه اندوزی می‎‌کنند.

هاشم پور ادامه داد: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با قهرمانی در مسابقات بین قاره‌‏ای نشان داد که با وجود حضور نیافتن در مسابقات جام جهانی و دوری از شرایط مسابقات می‎‌توانند حرف برای گفتن داشته باشند.

وی گفت: در تیم ملی همواره به روی بازیکنان شایسته و مستعد باز است و حضور چهار بازیکن از تیم‏‌های رده سنی امید گواهی بر این ادعا است.

هاشم پور اظهار کرد: پس از رقابت‏‌های بین قاره‌‏ای از کمیته ساحلی فدراسیون فوتبال درخواست شد تا با دعوت از تیمی اروپایی زمینه را برای انجام چند دیدار دوستانه برای تیم ملی فراهم کند.

وی افزود: بلاروس به عنوان حریف تدارکاتی ایران در اردوی آماده سازی بوشهر، تیمی مقتدر است زیرا با دو صعود پیاپی به جام جهانی فوتبال ساحلی همیشه چالشی جدی برای تیم‌‏های اروپایی است.

هاشم پور ادامه داد: این تیم بازیکنانی شایسته دارد و سبک بازی آنها نیز مشابه تیم ملی فوتبال ساحلی روسیه است که با چنین شرایطی می‌توان آنها را حریفی شایسته برای تیم ملی فوتبال ساحلی ایران قلمداد کرد.

هاشم پور تصریح کرد: تیم ملی در سال آینده رقابت‏‌های آسیایی و انتخابی جام جهانی در پیش دارد که امیدواریم با صعود و حضور موفق در جام جهانی نشان دهیم که ایران در رشته فوتبال ساحلی یک ابرقدرت است.

وی در اتباط با میزبانی بوشهر از اردوی آمادگی مشترک تیم‎‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و بلاروس اظهار کرد: ایران نیازمند چندین پایگاه خوب در رشته فوتبال ساحلی است که بوشهر با حمایت‎‌های خوب هیات فوتبال و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس یکی از این پایگاه‌‏ها است.

هاشم پور با اشاره به اینکه در بوشهر همه چیز برای تیم ملی فوتبال ساحلی مهیا شده است، یادآور شد: با توجه به حمایت مطلوب کمیته ساحلی فدراسیون از تیم ملی انتظار است این رویکرد منجر به حضور مقتدرانه ایران در رقابت‎‌های بین المللی شود.

وی ادامه داد: چنانچه تیم ملی فوتبال ساحلی در مسابقه‌های دوستانه متعددی حاضر شود بدون شک این روند در ارتقای جایگاه تیم ملی در رنکینگ جهانی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

هاشم پور افزود: اینکه رئیس فدراسیون جهانی فوتبال ساحلی عنوان می‌کند تورنمنتی که بدون حضور ایران برگزار شود جالب نخواهد بود این نشان از جایگاه ویژه تیم ملی در دنیا است.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ساحلی نیز گفت: تیم ملی در مقطعی به دلیل مشکلاتی که خارج از گود فوتبال بود افت کرد که اکنون همگان در تلاش هستند تیم ملی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

محمد احمدزاده افزود: تیم ملی چندی پیش در رقابت‌های بین قاره‌ای در فینال نتیجه را به روسیه واگذار کرد که این تیم قهرمان جهان و تیم نخست در رنکینگ جهانی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با وجود همه مشکلاتی که فدراسیون فوتبال دارد و امیدواریم بتواند با حمایت موثر شرایطی را فراهم کند که تیم ملی با تمام توان در رقابت های بین المللی شرکت کند.

احمدزاده افزود: در این زمینه بازیکنان و کادرفنی نهایت تلاش خود را به کار گرفتند تا ایران همواره بتواند در فوتبال ساحلی دنیا نمایشی درخشان داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر