پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۷۴۹
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۳

فکرشهر: نمایشگاه آثار تجسمی و عکس "روایت حبیب" روز شنبه در آیینی با حضور شماری از مسئولان و خانواده‎‌های شهدا در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس حوزه هنری استان بوشهر روز شنبه در این آیین گفت: در قالب نمایشگاه آثار تجسمی و عکس روایت حبیب ۸۰ عکس ممتاز از سردار شهید سلیمانی برای نخستین بار به معرض نمایش گذاشته شده است.

امید پارسایی فر افزود: این نمایشگاه در بوشهر طی امروز و فردا از ساعت ۸ تا ۲۲ پذیرای بازدید کنندگان است و نمایشگاه شهرهای برازجان و دلوار نیز امشب و فرداشب برپا می‌‏شود.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه‎‌ در برازجان در کاروان سرای مشیر برازجان و در دلوار نیز در منزل شهید رئیس دلواری پذیرای حضور علاقه‎‌مندان خواهد بود.

پارسایی فر ادامه داد: در این برنامه‌‎ها با محوریت کاروان هنری روایت حبیب تلاش بر این است تا با روایت‌‏های فرهنگی و هنری بخش‌های از ابعاد شخصیت سردار سلیمانی تبیین شود.

وی گفت: بوشهر از روز گذشته میزبان کاروان هنری روایت حبیب شده و طی سه روز برنامه‌‏های متنوعی توسط این کاروان در استان اجرا می‎‌شود.

کاروان هنری روایت حبیب با هدف گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پس از عبور از چهار استان روز گذشته وارد وارد بوشهر شده است.

ویژه‌برنامه هنری روایت حبیب از جمعه‌شب در بوشهر با مشارکت حوزه هنری، مکتب سردار قاسم سلیمانی و دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی آغاز شده و تا فردا یکشنبه تداوم دارد.

این برنامه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ۱۰ استان برگزار می‌شود که از حسینیه ثارالله کرمان آغاز و تاکنون نیز در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و خوزستان (آبادان) به اجرا درآمده است.

پارسایی‌فر ادامه داد: از جمله برنامه‌های کاروان روایت حبیب در استان بوشهر می‌توان به برنامه‌های شعر، نماهنگ، فیلم کوتاه و تیزر فرهنگی، تئاتر، حماسه‌خوانی، نقالی و پرده‌خوانی و سرود با مشارکت هنرمندان ملی و استانی با موضوع سردار مقاومت شهید سلیمانی و شهدای مقاومت استان بوشهر از جمله رئیسعلی دلواری اشاره کرد.

عصر یکشنبه ۲۸ آذر ماه نیز ویژه‌برنامه شب خاطره با موضوع ابعاد شخصیتی مقاومت شهید رئیسعلی دلواری و شهید سردار حاج قاسم سلیمانی در شهر دلوار منزل شهید رئیسعلی دلواری برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان بوشهر نیز گفت: مکتب سردار سلیمانی یک مکتب ویژه و منحصر به فرد در عالم هستی در دوران امروزی است.

سرهنگ علیرضا غریبی افزود: خواندن وصیت‌نامه سردار سلیمانی بسیار حائز اهمیت است زیرا در این متن بخوبی عشق بازی وی با خداوند و همه گفته‌‎های مهم این سردار دلیر و نترس آمده است.

وی ادامه داد: حرکت کاروان "روایت حبیب" اقدامی شایسته برای بزرگداشت سردار سلیمانی است که بخوبی برای تحقق این مهم از ظرفیت گروه‌‎های هنری استفاده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر