پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
هواشناسی:
فکرشهر: بیشترین میزان بارش تا امروز با ۴۱ میلی متر مربوط به ایستگاه دیلم بوده است....
کد خبر: ۱۰۲۸۲۷
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: بیشترین میزان بارش تا امروز با ۴۱ میلی متر مربوط به ایستگاه دیلم بوده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از روز پنج شنبه سامانه‌ای بارشی از سمت شمال وارد استان شد و موجب بارش‌هایی پراکنده در مناطق شمالی شهرستان‌های دیلم و گناوه شد که این بارش‌ها به تناوب تا امروز ادامه دارد و انتظار می‌رود تا پایان روز سه شنبه فعالیت این سامانه بارشی در استان ادامه داشته باشد.

زهرا راستگو با اشاره به اینکه بیشترین بارش‌ها در شهرستان‌های گناوه و دیلم بوده است افزود: بیشترین میزان بارش تا امروز با ۴۱ میلی متر مربوط به ایستگاه دیلم بوده که در برخی نقاط این شهرستان از ۱۰ تا ۲۰ میلی متر بارش نیز گزارش شده است و پس از آن ایستگاه گناوه با ۹ میلی متر، خارگ با ۵/۴ میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه در مناطق جنوبی استان بارندگی قابل ملاحظه نبوده است اضافه کرد: انتظار می‌رود امروز و روز دوشنبه بارش‌ها به صورت پراکنده در مناطق شمالی استان ادامه داشته باشد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی ادامه داد: در روز سه شنبه با ورود توده هوای سرد و پرفشار، بارش‌ها از نظر مکانی توسعه بیشتری یافته و بر شدت آن افزوده می‌شود. از اوایل روز سه شنبه تا پایان این روز بیشتر نقاط استان تحت تاثیر این سامانه ابری و بارانی است، اما باز هم بیشترین بارش‌ها برای مناطق شمالی استان پیش بینی می‌شود.

راستگو بیان داشت: با شروع باد‌های جنوبی بر روی خلیج فارس از روز پنجشنبه، دریا به تناوب مواج و متلاطم شده و این جریانات جنوبی تا اوایل ظهر سه شنبه روی خلیج فارس ادامه می‌یابد. از ظهر سه شنبه با ورود توده هوای پرفشار و سرد وزش باد‌های شمالی از سمت شمال خلیج فارس آغاز خواهد شد و این جریانات شمالی شدید تا نسبتا" شدید تا پایان و حتی اوایا هفته بعد نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: دریا نیز به سبب وزش باد‌های جنوبی از روز سه شنبه مواج خواهد بود و روز سه شنبه با وزش باد‌های شدید تا نسبتا" شدید شمال غربی تا اواخر هفته و تداوم آن تا آخر هفته مجددا" مواج ومتلاطم می‌شود.

راستگو افزود: پیش بینی شده سرعت وزش جریانات شمالی در روز‌های سه شنبه تا جمعه در برخی نقاط به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج حتی به بیش از ۲ متر نیز افزایش یابد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اضافه کرد: از روز سه شنبه کاهش محسوس دما را خواهیم داشت و این کاهش دما در بیشتر نقاط استان به ویژه نقاط مرتفع در شهرستان‌های دیلم و جم محسوس‌تر خواهد بود که این روند کاهشی تا آخر هفته ادامه دارد و در بیشتر مناطق استان از سه شنبه شب تا پایان هفته هوای سرد حاکم خواهد بود.

راستگو عنوان کرد: با توجه به کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما به کشاورزان در این مدت به خصوص روز‌های چهارشنبه تا جمعه توصیه می‌شود برای پیشگیری از سرمازدگی مراقب محصولات خود باشند، زیرا انتظار می‌رود مینیمم دما در برخی نقاط شهرستان‌های جم و دشتستان به کمتر از ۱۰ درجه سلسیوس هم برسد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر