جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۸۳۳
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت: موافقت اولیه سازمان محیط زیست برای واگذاری دو هزار و ۲۳۴ هکتار از اراضی ملی بخش بردخون برای طرح پرورش میگو گرفته شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، یونس باربرز عصر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان دیر در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و عمرانی از جایگاه اصلی خود فاصله گرفته است که باید با همدلی و وحدت این فاصله را کم کنیم.

فرماندار شهرستان دیر بیان کرد: خبرنگاران در کنار مطالبه گری و بیان مسائل و مشکلات، در مسیر پیشرفت شهرستان مسئولین را همراهی کنند.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده خبرنگاران در همه عرصه‌ها، ادامه داد: اصحاب رسانه می‌توانند با حمایت از منافع شهرستان نقشی مؤثرتر از مسئولین داشته باشند.

باربرز با تاکید بر اهتمام خبرنگاران به تهیه گزارش‌های تحلیلی از ظرفیت‌ها و مسائل و مشکلات شهرستان، عنوان کرد: خبرنگاران قدرت تحلیل اخبار را در خود تقویت کنند و تحلیل‌های خبری مستدل داشته باشند.

وی اضافه کرد: در کنار استقبال از صنعت به عنوان یک طرح ملی، در حوزه زیست محیطی و آلایندگی آنها نیز ورود می‌کنیم.

فرماندار شهرستان دیر تعامل صنعت با محیط پیرامونی را مهم قلمداد کرد و گفت: این تعامل باید از سوی فرمانداران باشد تا کمک‌هایی که انجام می‌شود ساماندهی شود.

باربرز با اشاره به مشکلات طرح هادی در روستاها، بیان کرد: با پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم قرار است طرح اضطراری برای این روستاها تهیه و مشکل مردم حل شود.

وی خاطرنشان کرد: در نشست با رئیس سازمان محیط زیست کشور موافقت اولیه برای واگذاری دوهزار و ۲۳۴ هکتار از اراضی ملی بخش بردخون برای طرح پرورش میگو گرفته شده که اشتغالزایی خوبی به همراه دارد و امیدواریم مقدمات آن زودتر انجام شود.

باربرز با اشاره به رایزنی‌های خود برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرستان، افزود: به زودی عملیات احداث یک پاساژ تجاری شامل ۲۰۰ باب مغازه توسط یکی از سرمایه گذاران در شهر دیر آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای حل مشکلات و پیشرفت شهرستان نیازمند همکاری و یاری رسانی همه مردم و اقشار مختلف هستیم، تاکید کرد: تنها راه نجات شهرستان دیر از وضعیت فعلی جذب سرمایه گذار است و هرکس به سهم خود در این زمینه قدم بردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر