چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر:
کد خبر: ۱۰۲۸۸۱
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۹

فکرشهر: مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر از همکاری و مشارکت «ساترا» برای نظارت بر فعالیت‌های پیشگیری از اعتیاد در فضای مجازی خبر داد و گفت: این امر باعث می شود تا کاربران فضای مجازی از آسیب های ناخودآگاه نمایش غیرتخصصی در حوزه موادمخدر و روان گردان ها محفوظ بماند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای تاکیدات دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر حضور فعال در فضای مجازی و تغییر ذائقه کاربران به دیدن فیلم و سریال در رسانه های نمایش خانگی VOD، IPTV، UGC جلسه‌ای با حضور دکتر جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد و وحید فرهمند قائم مقام رئیس و معاون حقوقی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر «ساترا» در ستاد برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد که تفاهم نامه ای در حوزه پیشگیری از رواج اعتیاد به مواد مخدر و روان گردان ها در محتواهای صوت و تصویر فراگیر منعقد و کارگروه تخصصی برای بررسی آسیب های اجتماعی محتواها و تمرکز بر مداخلات با نگاه بر اولویت های کارشناسانه و تاثیرگذاری ستاد بر زیست بوم محتوای فضای مجازی تشکیل شود.

مدیرکل دفتر فرهنگی و پیشگیری ادامه داد: همچنین استفاده از زیر ساخت آنلاین برای سرعت بخشیدن به بررسی محتوا، توسط کارگروه تخصصی از فیلمنامه تا تولیدات صوت و تصویر با لحاظ کسب وکارهای خصوصی و استفاده از تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط گروه کارشناسی ساترا در محتواهای قبلی و در حال اکران فضای مجازی و تاثیرات آنها بر کاربران از دیگر مواردی بود که بر آنها تاکید شد.

اسماعیلی بیان کرد: همچنین مقرر شد دوره آموزش پیشگیری از مواد مخدر برای آشنایی با اثرات مخرب مواد مخدر برای مدیران رسانه که از ساترا مجوز می‌گیرند، برگزار شود.

وی یادآور شد: این امر باعث تاثیرگذاری ستاد بر زیست بوم محتوای رسانه های فضای مجازی از قبیل فیلم و سریال خواهد شد و کاربران فضای مجازی با نگاه کارشناسانه ستاد از آسیب های ناخودآگاه نمایش غیر تخصصی در حوزه مواد مخدر، روان گردان ها محفوظ خواهند ماند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر