شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۹۵۷
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰

فکرشهر: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: امروز استفاده از توانمندی‌های دانشمندان، استادان، جوانان و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دفاعی فرهنگ سازی شده‌است که تقویت می‌شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سورنا ستاری روز سه‌شنبه در آیین پیوستن ۲ ناو موشک انداز "خنجر" و "گُرز" به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به افتتاح کارخانه نوآوری صنایع دریایی ایران در بوشهر افزود: امروز با همت این مرکز نوآوری دریایی و شرکت‌های دانش بنیان در یک بازه زمانی کوتاه از نخستین موتور دیزل دریایی مکران ۳۶۰۰ اسب بخار ایرانی با قابلیتی خوب و قابل توجه بومی رونمایی شد.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از این موتور دریایی دیزلی بسیاری از محدودیت‌های حوزه رانش دریایی برطرف شد و این همان اراده ایرانی است که امروز با همت جوانان ایرانی محقق شده است.

ستاری اضافه کرد: با تقویت همکاری حوزه دفاعی با شرکت‌های دانش بنیان هر روز شاهد نوآوری جدیدی درحوزه دریا خواهیم داشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز گفت: امروز این نیرو با استفاده از دانش جوانان متعهد و توانمند ۱۰۰ درصد میدان را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار داده است و باید در زمینه دسترسی به تجهیزات به قله برسیم.

امیر دریادار شهرام ایرانی با اشاره به افتتاح خط تولید موتورهای سنگین دیزل دریایی افزود: امروز از این توانمندی در پهنه ۲ هزار کیلومتری اقیانوس‌ها استفاده می شود و این خود یک توانمندی بسیار ارزشمندی است که تنها آنهایی که با تفکر راهبردی در حوزه دریا آشنایی دارند متوجه اتفاق بزرگ امروز درحوزه نیروی دریایی راهبردی ارتش هستند.

وی تاکید کرد: امروز با توجه به حضور متخصصان ایرانی هیچ نگرانی در زمینه تعمیرات تجهیزات وجود ندارد. 

ایرانی ادامه داد: نیروی دریایی راهبردی ارتش توانسته با اقتدار امنیت و آرامش را هزاران کیلومتر آن طرف تر از مرزهای اقتصادی کشور فراهم و از ظرفیت‌های علمی و صنعتی کشور در گلوگاه‌ها استفاده کند و این افتخار را دارد که نماد مقدس جمهوری اسلامی و توانمندی ایرانیان غیور، شریف و شهید پرور را در گوشه گوشه آبهای جهان به اهتزار درآورد.

ایرانی اضافه کرد: افتخار بزرگتر این است که فرمان فرمانده کل قوا در همه حوزه‌های نیروی دریایی ارتس  بدرستی دریافت و در صحنه عمل اجرا می شود.

وی تاکید کرد: استفاده از فناوری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دفاعی لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر