سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ادامه روند کاهش دمای هوا در استان بوشهر خبر داد و گفت: احتمال ایجاد سرمازدگی در محصولات کشاورزی وجود دارد...
کد خبر: ۱۰۳۰۹۲
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از ادامه روند کاهش دمای هوا در استان بوشهر خبر داد و گفت: احتمال ایجاد سرمازدگی در محصولات کشاورزی وجود دارد.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: روند کاهش دمای هوا در استان بوشهر از شنبه تا اوایل وقت سه‌شنبه ادامه دارد و احتمال ایجاد سرمازدگی در محصولات کشاورزی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود طی این مدت کمینه دمای هوا در برخی نقاط مرتفع ا ستان بوشهر همچون نقاطی از شهر ستان‌های جم، دشتستان، دشتی و دیلم به آستانه پنج درجه سلسیوس و یا کمتر برسد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از احتمال رخداد سرمازدگی در محصولات کشاورزی در مناطقی از شهرستان‌های جم، دشتستان، جم و دیلم خبر داد.

وی اضافه کرد: توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

خلیج فارس متلاطم است

شکوهی‌پور افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا روز دوشنبه هفته آینده جریان شدید شمالی روی دریا و سطح استان ادامه می‌یابد و خلیج فارس نیز طی این مدت متلاطم و مواج پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین فردا در برخی از نقاط استان احتمال وقوع بارش پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: طی ساعات آینده جهت وزش باد غالباً شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی ۴۰ و روی دریا در قسمت‌های مرکزی و جنوبی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر