پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۱۰۴
جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

فکرشهر: مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: میزان ولادت در استان بوشهر در فاصله آبان ۱۳۹۹ تا آبان ۱۴۰۰ نسبت به میزان کشوری کاهش داشته و جمعیت رو به پیری است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، پاسالار افزود: میزان ولادت در این یک ساله منتهی به آبان ۱۴۰۰ دوازده ممیز یک در هزار نفر جمعیت است که این نرخ در کشور ۱۳ ممیز ۴ در هزار نفر است که متاسفانه استان نسبت به میانگین کشوری جایگاه بیستم را در میان استان‌ها دارد.

وی گفت: سیر نزولی فرزند آوری در استان ادامه پیدا می‌کند. نرخ باروری گروه سنی مادران ۲۰ تا ۲۴ سال بود، ولی از سال۱۳۹۴ به بعد سیر صعودی ادامه دارد و الگوی باروری در بین مادران رشد داشته و به ۳۰ تا ۳۴ سال رسیده است.

پاسالار افزود: میزان عمومی وفات ۵ ممیز ۳ دهم در هزار نفر جمعیت هست و در کشور این عدد۶ ممیز ۸ دهم هست که خوشبختانه میزان عمومی وفات نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است و این نشان دهنده مرگ و میر کم نسبت به کشور است.

وی گفت: میزان عمومی ازدواج در استان ۵ ممیز ۶ دهم و در کشور ۶ ممیز ۹ دهم در هزار نفر جمعیت است که نسبت به میانگین کشوری در جایگاه مناسبی نیست و امید است بسته‌های تشویقی که دولت در قانون پیش بینی کرده بتواند در ازدواج آسان تاثیر گذار باشد.

پاسالار افزود: استان بوشهر جزء استان‌های کم طلاق محسوب می‌شود و میزان عمومی طلاق در استان یک ممیز ۹ در هزار نفر جمعیت هست که با توجه به ۲ ممیز ۳ کشوری، شرایط نسبت به کشور بهتر است.

تا پایان آبان ۱۴۰۰ جمعیت استان بوشهر یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۸۵۰ نفر است که نرخ شهر نشینی ۷۱ و نیم درصد و روستایی ۲۸و نیم درصد است.

۵۳ درصد از جمعیت استان را مردان و ۴۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر