چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۱۶۱
جمعه ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: استان بوشهر در بخش‌های مختلف تجارت دریایی، سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، پرورش آبزیان و صنایع کشاورزی ظرفیت‌های مختلفی است ولی ۶۴ درصد اشتغال این استان در حوزه خدمات است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، نرخ فعالیت‌های اقتصادی در هر منطقه نقش مهمی در روند توسعه و پیشرفت دارد و در این راستا زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون جامعه فراهم می‌شود.

استان بوشهر در بخش‌های گوناگون از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است که مهم در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پرورش آبزیان، کشاورزی، صنایع فرآوری محصولات و تجارت دریایی بیشتر مشهود است.

توجه به توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال از سیاست‌های مهم دولت است که در این حوزه بانک‌ها نقش مهم و قابل توجهی دارند.

استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد فرصت اشتغال‌زایی اظهار داشت: توجه به سرمایه‌گذاران برای مشارکت آنان در بخش‌های اقتصادی، عمرانی و خدماتی یکی از اولویت‌ها است که در این راستا فرصت‌های قابل توجهی برای آنان فراهم می‌شود.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه استان بوشهر بستری خوبی برای مشارکت سرمایه‌گذاران در حوزه‌های گوناگون فراهم کرده است گفت: همکاری، مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در اجرا پروژه های عمرانی این استان ضروری است.

وی با بیان اینکه اکنون پروژه‌های مهمی در استان بوشهر نیاز به همکاری بخش خصوصی برای بهره‌برداری دارد تصریح کرد: ساخت چند سد بزرگ در استان بوشهر آغاز شده که همکاری بخش خصوصی در تکمیل آنها مورد توجه ویژه قرار دارد.

استاندار بوشهر از ساخت پروژه‌های مهم در بخش راهسازی، بزرگراه و زیرساختی در نقاط مختلف استان خبر داد و بیان کرد: راهکارهای لازم برای مشارکت بخش خصوصی در اجرا پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغال‌زایی تدوین شده است.

بانک‌ها نقش خود را در همکاری با سرمایه‌گذاران بیشتر کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز با اشاره به نقش بانک‌ها در عرصه‌های سرمایه‌گذاری و تولیدی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی همکاری بخش خصوصی در امور سرمایه‌گذاری و طرح‌های تولیدی امری مهم است که بانک‌ها در این عرصه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند.

علی باستین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: باید تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف با حمایت‌های ویژه مورد توجه بانک‌ها قرار گرفته شود.

وی با تأکید بر تشکیل کنسرسیوم بانک‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف خاطر نشان کرد: سهم استان بوشهر نسبت مصارف به منابع بسیار پایین است که باید بانک‌ها در این زمینه اقدامات مهم و موثر انجام دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از تدوین ویژه برنامه برای هدایت سرمایه‌گذاران در بخش‌های مورد نظر با همکاری بانک‌ها خبر داد و تصریح کرد: اکنون تعدادی از پروژه‌های عمرانی و مهم نیاز به مشارکت بخش خصوصی با همکاری بانک‌ها برای تسریع در تکمیل آنها است که بانک‌ها در این عرصه باید نقش ممتاز خود را ایفا کنند.

باستین با اشاره به اجرا طرح‌هایی مانند ساخت سد، آزاد راه، آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر بیان کرد: برخی از این طرح‌ها می‌تواند از طریق کنسرسیوم بانک‌ها مورد توجه قرار بگیرد و نقش بانک‌ها عینیت پیدا کند.

وی با بیان اینکه خارج شدن واحدهای تولیدی در تملک بانک‌ها مورد توجه قرار دارد گفت: بانک‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاران و همکاری در تحقق فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید نقش خود را نشان دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر 64 درصد اشتغال در حوزه خدمات را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر در بخش‌های مختلف تجارت دریایی، سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، پرورش آبزیان و صنایع کشاورزی ظرفیت‌های مختلفی است ولی 64 درصد اشتغال این استان در حوزه خدمات است.

باستین با بیان اینکه 25 درصد اشتغال استان بوشهر در حوزه صنعت و 11 درصد در بخش کشاورزی است افزود: با توجه به ظرفیت‌های مهم در بخش کشاورزی و صنایع باید اشتغال حوزه کشاورزی و صنعت استان بوشهر افزایش یابد که بانک‌ها در این عرصه نقش ویژه‌ای دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر