پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بخشی از اراضی مراکز نظامی بوشهر به محدوده شهری ملحق می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری صبح دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور تصویب منطقه آزاد بوشهر صورت گرفته است و خوشبین‌هستیم که با حمایت نمایندگان مجلس این طرح به تصویب برسد و نیمه سال تاسیس شود.
کد خبر: ۱۰۳۳۳
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۲

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: بخشی از اراضی مراکز نظامی بوشهر به محدوده شهری ملحق می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مصطفی سالاری صبح دوشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های بسیار زیادی به منظور تصویب منطقه آزاد بوشهر صورت گرفته است و خوشبین‌هستیم که با حمایت نمایندگان مجلس این طرح به تصویب برسد و نیمه سال تاسیس شود.

\n\n

وی با بیان اینکه محل اصلی منطقه آزاد در شهرستان بوشهر و خارج از محدوده شهر بوشهر است، اذعان داشت: از محاسن منطقه ازاد می‌توان به معافیت‌های گمرکی و مالیاتی اشاره کرد.

\n\n

استاندار بوشهر همچنین از فعالیت‌ها در منطقه آزاد با کمترین بروکراسی و مدیریت متمرکز خبر داد و اضافه کرد: مبادلات پولی و ارزی در این منطقه به سهولت انجام می‌شود استعلامات هم به راحتی انجام می‌شود.

\n\n

وی تاکید کرد: هر چند برخی افراد عنوان می‌کنند که ایجاد منطقه آزاد باعث بالا رفتن قیمت زمین و مسکن می‌شود، ولی این نتیجه را در بر نخواهد داشت و راهکارهایی برای این مهم پیش‌بینی کرده‌ایم.

\n\n

سالاری ادامه داد: محل استقرار منطقه آزاد ربطی به شهر بوشهر ندارد و کاملا جدا است و فاصله دارد و راهکارهایی دیدیم که بتوانیم اثرات روانی آن را نیز کاهش دهیم.

\n\n

به نوشته ی مهر، وی افزود: تلاش داریم که بخشی از اراضی مراکز نظامی بوشهر به محدوده شهری ملحق شود و اگر بتوانیم یک هزار هکتار از این اراضیرا به محدوده شهری ملحق کنیم، عملا محدوده شهر را به ۱.۵ برابر افزایش داده‌ایم.

\n\n

استاندار بوشهر بیان داشت: آنچه که ما در منطقه آزاد بوشهر ترسیم کرده‌ایم، این است که 85 درصد از مساحت 10 هزار هکتاری برای برای صنعت دیده‌ایم.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر