جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۳۳۲
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش آمار نهایی دانش‌آموزان ثبت‌نام شده در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ را به تفکیک پایه‌های تحصیلی اعلام کرد.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، رضوان حیکم‌زاده در این باره اظهار کرد: بر اساس آمار اعلامی، در پایه اول ابتدایی یک میلیون و ۷۵۶ هزار و ۷۶۶ نفر، در پایه دوم ابتدایی یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۳۵۸ نفر، در پایه سوم ابتدایی یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۲۷ نفر، در پایه چهارم ابتدایی یک میلیون و ۴۲۲ هزار و ۱۲۶ نفر، در پایه پنجم ابتدایی یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۹۶ نفر و در پایه ششم ابتدایی یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۲۸۱ نفر ثبت نام کرده‌اند.

 وی افزود: همچنین در دوره متوسطه اول در پایه هفتم یک میلیون و ۳۰۰ هزار و ۳۱ نفر، در پایه هشتم یک میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۱۵ نفر و در پایه نهم یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۸۴۱ نفر ثبت نام شده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دوره متوسطه دوم نیز در پایه دهم یک میلیون و ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر، در پایه یازدهم ۹۶۰ هزار و ۹۵۷ نفر و در پایه دوازدهم ۹۳۲ هزار و ۱۷۹ نفر ثبت نام کرده‌اند اظهار کرد: جمع کل دانش‌آموزان ثبت نام شده در تمام مقاطع تحصیلی در سال تحصیلی جاری،  ۱۵ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۶۷۷ نفر است.

حکیم‌زاده در پاسخ به اینکه آیا ۸۰ هزار نفری که سال گذشته در پایه اول ابتدایی ثبت نام نکرده بودند، امسال همگی جذب شده‌اند؟ گفت: امسال تعداد موالید کلاس اول یعنی شش سال تمام‌ها یک میلیون و ۵۴۷ هزار نفر بوده است اما طبق آمارها یک میلیون و ۷۰۰ هزار کلاس اولی ثبت‌نام کرده‌اند. بنابراین بر اساس موالید، نرخ ثبت نام ناخالص ما ۱۱۳ درصد بوده است.

وی ادامه داد: اما درباره نرخ خالص ثبت‌نام یعنی اینکه چه تعداد از ثبت‌نام شده‌های ما شش سال تمام هستند و چه تعداد از شش‌سال تمام‌های ما ثبت نام نکرده‌اند که می‌شوند بازماندگان کلاس اول نیز باید گفت که در سال گذشته به شکل تصاعدی در آمار مقایسه‌ای مان، تعداد بسیار زیادی از بچه‌هایی را داشتیم که نه به دلیل اینکه بازمانده واقعی باشند بلکه به علت «کرونا» در مدرسه ثبت‌نام نکرده بودند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: سال گذشته این تعداد در پایه اول ما حدود ۸۲ هزار نفر بود که نسبت به سال قبلش ( ۳۹ هزار نفر) دو برابر شده بود. امسال به دلیل مشکلات سامانه، آمار قطعی نگرفته بودیم، اما اخیرا بر حسب اولین آمار مقایسه‌ای که انجام دادیم تعداد شش سال تمام‌هایی که ثبت نام نشده‌اند ۶۰ هزار است. یعنی خوشبختانه ۲۰ هزار مورد از سال گذشته کمتر شده است و به همان نسبت تعداد زیادی از بچه‌های هفت سال تمام ثبت‌نام کرده‌اند. این آمار نشان می‌دهد تعداد زیادی از بچه‌های شش سال تمام ما که سال گذشته به مدرسه نیامده بودند و  امسال هفت سال تمام شده‌اند آمده‌اند و در مدرسه ثبت نام کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر