جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته ۲ مورد بیمار مبتلا به اُمیکرون در استان بوشهر شناسایی شد...
کد خبر: ۱۰۳۳۵۸
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴

فکرشهر: بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته 2 مورد بیمار مبتلا به اُمیکرون در استان بوشهر شناسایی شد.

به گزارش فکرشهر از وبدا، سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: متأسفانه امروز 2 مورد از نمونه‌هایی که تحت عنوان نمونه مشکوک به اُمیکرون به تهران ارسال شده بود قطعیت اُمیکرون بودنش ثابت شد و استان بوشهر نیز به جمع استان‌هایی که سویه جدید کرونا در آن وجود دارد اضافه شد.

بر اساس این گزارش، مهندس محمد هاشمی بیان کرد: موارد مبتلا به سویه جدید کرونا شامل آقایی 38 ساله ساکن بوشهر و سابقه سفر به دبی و خانمی 36 ساله بدون سابقه سفر و ساکن بوشهر هستند.

وی افزود: موارد مبتلا با افرادی در ارتباط بوده‌اند که کارشناسان در بدو مشکوک بودن آن‌ها اطرافیان را در قرنطینه قرار داده‌اند.

سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی کشور، اظهار کرد: شناسایی 2 مورد اُمیکرون در استان بوشهر حاوی این پیام است که احتمالاً با توجه به‌سرعت بالای انتشار این ویروس افراد بسیار بیشتری که آلوده به این ویروس هستند در استان وجود دارند.

بستری 50 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر نیز گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر در تاریخ دوشنبه 6 دی ماه، 50 نفر است.

 سعید کشمیری اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته 19 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند که از این تعداد 2 مورد از آن‌ها به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 6 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه می‌باشند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 1 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته 21 بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 3 مورد از آن‌ها به کرونا مثبت قطعی، بوده است.

دکتر کشمیری درباره نتایج موارد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر که تا به امروز اعلام شده است، بیان کرد: خوشبختانه امروز مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت نرسید.

وی افزود: تا کنون 2035  نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون 89436  نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

آخرین آمار کرونا در ایران/ فوت ۳۴ نفر در شبانه روز گذشته

بنابر اعلام وزارت بهداشت، طی شبانه روز گذشته متاسفانه 34 بیمار کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند. همچنین در این بازه زمانی، در ۲۰ استان کشور هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده و ۵ استان نیز یک فوتی داشته‌اند.

از دیروز تا امروز ۶ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک هزار و ۹۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳۴۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۷۲۹ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۱ هزار و ۴۳۴ نفر رسید.

در شبانه رو گذشته ۲۵ استان کشور، مرگ و میر صفر و یک داشته اند اما بیشترین تعداد موارد فوت بیماران کرونایی مربوط به استانهای اصفهان با ۱۳ نفر، آذربایجان شرقی با ۵ نفر، تهران با ۴ نفر، فارس با ۳ نفر و خراسان رضوی و سیستان و  بلوچستان با ۲ نفر بوده است. در این بازه زمانی، در ۲۰ استان کشور هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کرونایی ثبت نشده و ۵ استان نیز، یک فوتی داشته اند.

پس از ۵۸۰ روز، مرگ و میر روزانه بیماران کرونایی به ۳۴ نفر رسید. آخرین بار ۵ خردادماه سال گذشته، ۳۴ فوتی در روز ثبت شده بود.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۲۸ هزار و ۴۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

دو هزار و ۷۶۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۱ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۹۸۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر