جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۳۷۷
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: با مجموعه اقدامات اجرایی در قالب طرح احیاء و تعادل بخشی، از برداشت بیش از یک میلیون مترمکعب منابع آب زیرزمینی در سال جاری جلوگیری شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، عبدالطیف عباسی نژاد اظهار کرد: افزایش جمعیت و ناترازی بار اشتغال در بخش کشاورزی، موجب برداشت هایی بیش از توان طبیعی منابع آب زیرزمینی شده است.

وی افزود: کاهش شدید بارندگی در استان بوشهر که به گواه آمار در سال جاری بیش از 75 درصد نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته، فشار مضاعفی را به آبخوان های استان وارد کرده است.

عباسی نژاد یادآور شد: این در حالی است که برداشت ها از منبع محدود آب زیرزمینی هیچ گاه متوقف نشده و این سرمایه ملی همواره در حال مصرف شدن و ایجاد توسعه در سراسر کشور است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر با اشاره به ضرورت مدیریت منابع آب زیرزمینی گفت: بررسی شرایط کنونی و پیش بینی شرایط آینده، ضرورت تغییر رفتار همه ذی نفعان و ذی مدخلان حوزه آب را نمایان می کند.

عبدالطیف عباسی نژاد بیان کرد: یکی از برنامه های مستمر صیانت از منابع آب، طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی است.

وی اظهار کرد: در راستای این طرح، در 9 ماه نخست سال جاری 24 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده است که موجب صرفه جویی بیش از یک میلیون مترمکعبی برداشت از منابع آب زیرزمینی شده است.

عباسی نژاد افزود: نصب کنتورهای هوشمند بخش دیگری از وظایف این سازمان در راستای کنترل و مدیریت منابع آب است که در سال جاری بیش از 140 عدد کنتور هوشمند در سطح استان بوشهر نصب شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: مصرف بهینه آب در کاربری های مختلف، افزایش بهره وری فیزیکی و اقتصادی آب در بخش کشاورزی و انتقال بار اشتغال از کشاورزی به صنعت از جمله راهکارهایی است که برای حفظ و حراست آب می بایست در سطح کشور و استان انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر