جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود دو موج بارشی پیاپی به استان گفت: با توجه به بارش‌های شدید در استان بوشهر باید تمهیدات پیشگیری از بحران اتخاذ شود...
کد خبر: ۱۰۳۳۷۹
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ورود دو موج بارشی پیاپی به استان گفت: با توجه به بارش‌های شدید در استان بوشهر باید تمهیدات پیشگیری از بحران اتخاذ شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرج‌الله شکوهی‌پور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران از ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و اظهار داشت: از روز چهارشنبه تا اوایل روز دوشنبه آینده خلیج فارس و استان بوشهر به طور متوالی تحت تأثیر امواج و سامانه‌های بارشی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود بارندگی‌های موج اول از روز چهارشنبه روی شمال خلیج فارس و نیمه شمالی استان آغاز شود و به تدریج طی روز پنج شنبه ضمن تقویت و توسعه بارندگی بر روی خلیج فارس و تمام نقاط استان بارندگی‌ها به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد ادامه یابد.

فعالیت موج دوم از جمعه

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از روز جمعه فعالیت موج بارشی جدید به صورت بارش پراکنده در سطح استان آغاز می‌شود که انتظار می‌رود از بعد از ظهر شنبه فعالیت این موج تشدید شود.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این موج بارشی تا ظهر یکشنبه در غالب مناطق استان بویژه مناطق جنوبی سبب رخداد بارندگی‌های سنگین به صورت رگباری همراه با رعد و برق شدید و تندباد می‌شود.

شکوهی‌پور تصریح کرد: در روز یکشنبه ریزش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود و همچنین بارش خفیف برف در ارتفاعات همجوار استان فارس دور از انتظار نیست.

جاری شدن سیلاب

وی با تاکید بر لزوم آمادگی برای مخاطرات احتمالی افزود: روز پنج شنبه و از اواخر وقت شنبه تا ظهر یکشنبه آب گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی به‌ویژه روز یکشنبه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از جاری شدن سیلاب موقت در غالب مناطق استان به‌ویژه شهرستان‌های عسلویه، جم، دیر، کنگان و بخش‌هایی از دشتی خبر داد و افزود: وقوع صاعقه و رعد و برق شدید و خطر آتش سوزی در تأسیسات برق شهری و تأسیسات و مخازن نفتی و گازی وجود دارد.

احتمال ریزش کوه

وی از وزش تندباد و شکستن درختان و خطر آسیب و خسارت به زیر ساخت‌های ساحلی و شهری، خسارت به مزارع و باغات کشاورزی خبر داد و افزود: احتمال ریزش کوه و مسدود شدن برخی محورهای مواصلاتی بویژه در جنوب استان در روز یکشنبه وجود دارد.

شکوهی‌پور با تاکید بر اتخاذ راهکارهایی برای عبور سیلاب‌های احتمالی شد و ادامه داد: توصیه می‌شود که از چرای دام در دره‌ها و مناطق مستعد سیل و رعدوبرق پرهیز شود.

وی خواستار اجتناب از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی شد و بیان کرد: از فعالیت‌ها و ترددهای دریایی و از سفرهای غیرضروری و ترددهای جاده‌ای به علت لغزندگی و سیلابی شدن محورهای مواصلاتی پرهیز شود.

مایحتاج خارگ تأمین شود

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: انتظار می‌رود راهکارهایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی اتخاذ شود.

وی افزود: به دلیل شرایط سخت جوی و دریایی و اختلال در ترددهای دریایی و هوایی، تمهیدات لازم برای تأمین مایحتاج ضروری در جزیره خارگ اندیشیده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر