جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۳۸۱
دوشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: مدیرکل سیاسی،انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: امروز برای گذر از مشکلات بیش از هر زمان دیگری به وحدت و انسجام در جامعه نیاز است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، جواد لقمان زاده روز دوشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: همه آحاد جامعه با هر سلیقه و علاقه سیاسی برای گذز از مشکلات و رسیدن به توسعه و پیشرفت باید کردار و شعارمان وحدت آفرین و امید بخش باشد.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی اقدامات دولتمردان سیزدهم به مردم ضروری است چون بیان گام‌های برداشته شده از سوی دولت به نوعی موجب امید آفرینی در جامعه می‌شود.

لقمان زاده با اشاره به عملکرد دولت در طی چهار ماه گذشته اضافه کرد: آنچه از عملکرد دولت مشهود و بارز است عزم راسخ دولت برای عبور از شرایط سکون و انفعال و تلاش برای تغییر شرایط و حرکت به سمت وضعیت مطلوب برای مردم است.

وی گفت: عملکرد دولت در حوزه کرونا، مسکن،  اقتصاد، سیاست خارجی، انرژِی و تنظیم لایحه بودجه ۱۴۰۱ با رویکرد کاهش وابستگی به نفت بیانگر وجود عزم، همت و تلاش دولتمردان برای بهبود شرایط کشور است.

لقمان زاده یادآور شد: لایحه بودجه ۱۴۰۱ نشان می‌دهد نگاه دولت به درآمدهای غیر پایدار کمتر و برآورد دولت در بودجه سال آینده از فروش نفت خام و میعانات گازی واقعی‌تر شده است.

وی با بیان اینکه ورود ایران به پیمان شانگهای آغاز روشنی در حوزه سیاست خارجی به شمار می‌رود اضافه کرد: ایستادن ایران در کنار کشورهایی که ۴۲ درصد جمعیت و ۲۸ درصد تولید ناخالص جهان را تشکیل می‌دهند می‌تواند اتفاق خوبی برای جمهوری اسلامی و دولت باشد.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: به موازات همین نگاه دولت، استان بوشهر در این مدت میزبان سفیران و هیات‌های اقتصادی خارجی از کشورهایی مانند بنگلادش، چین، قطر و افغانستان با هدف تحول در سرمایه‌گذاری، رفع فقر و توسعه زیرساختها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: در عصر تمدنی جدید افکار عمومی بعنوان یک مقوله اساسی و جدی تصمیم گیر حرکت جوامع و آن چیزی که در معادلات رویکرد تمدنی عالم دارد خود را نشان می دهد فهم دقیق، تفکر و اندیشه بشر است.

عبدالرحیم افروغ افزود: در عرصه جدید هر تفکر، اندیشه و سویه فکری که بتواند ذهن جامعه را به خود درگیر کند بهتر می تواند هدف‌ها و اندیشه‌های متعالی را محقق کند به همین دلیل است که باید برای افکار عمومی طرح و برنامه و الگو داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت و اهمیت زیست مجازی مدیران اضافه کرد:خیلی جاها افراد از سر دلسوزی جمله ای بیان می‌شود که آورده نامطلوب و باعث ایجاد حاشیه می‌شود لذا این سویه و جهت زیست مجازی که بعنوان عصر جدید مطرح است بعنوان بخشی از حوزه مدیریت باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

افروغ اظهار کرد: باید نقش آفرینی ویژه و دقیقی روی ساختارها و نهادها داشته باشیم به تعبیری باید پیوست مجازی و رسانه ای هر مجموعه و نهاد با نگاه دقیق مورد توجه باشد.

وی برضرورت شناسایی مسائل مهم و پرداخت به آنها و چابکی و ورود به موقع را از الزامات شورای اطلاع رسانی ذکر کرد.

افروغ با بیان اینکه امروز دنیای ارتباطات، فضای مجازی و مراکز خبر پراکنی و اشاعه اخبار خیلی منتظر ما نمی ماند تاکید کرد: باید نقش فعال خود را در اولین فرصت و چابکی خیلی سریع حاکم کرد در غیر این صورت به سمتی می رویم که بعدها باید هزینه ها پرداخت کرد.

وی گفت: باید چهار کارگروه شورای اطلاع رسانی شامل حوزه اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و زیرینایی فعال و با تشکیل جلسه های تخصصی بتوانیم تصمیم‌های ضربتی و مدیریت راهبردی فضای مجازی را داشته باشیم.

 افروغ اضافه کرد: ایجاد فضای با نشاط، فعال و شور انگیز همراه با امید آفرینی از جمله نیازهای مهم جامعه امروز است که باید به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه اجتماعی گفت: مردم باید خود را به حاکمیت نزدیک بدانند و این فاصله ها از طریق ایجاد اعتماد عمومی و با ایده های مختلف با هنر رسانه می توان تقویت کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: امید آفرینی، نشاط اجتماعی و امید به روشن بودن فضای پیش رو مساله جدی است که از طریق رسانه تحقق می یابد.

افروغ یادآورشد: امروز در آموزش‌های عمومی در حوزه های مختلف چالش وجود دارد که با تولیدهای فناورانه جدید باید آموزش های  لازم را به جامعه ارائه داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر