پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۴۱۴
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۸

فکرشهر:  پویش ملی بذرکاری و نهال‌کاری در پروژه ۱۲۵ هکتاری روستای احمد حسین شهرستان گناوه روز سه شنبه به همت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مشارکت و همکاری سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت اجرا شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این اداره در راستای پویش ملی بذرکاری و نهال‌کاری دومین برنامه رسمی از این حرکت را با شعار و هدف "هر بذر، امید به احیای طبیعت" اجرایی کرده است.

زبیده دهداری افزود: این پویش با همکاری سازمان‌های مردم نهاد و دیگر تشکل‌ها، جمعیت هلال احمر، همیاران طبیعت و حضور جوامع محلی اقدام به بذرکاری و نهال‌کاری می‌کنند.
وی بیان کرد: مکانی که برای اجرای این پویش در نظر گرفته شده، پروژه مدیریت روان آب ( هلالی آبگیر) در روستای احمد حسین به مساحت ۱۲۵ هکتار است که به شکرانه ایزدمنان و نزول باران رحمت الهی بستر مناسبی برای بذرها و نهال‌هایی است که برای کاشت به عرصه یاد شده منتقل شدند. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: در این عرصه بذرهای در نظر گرفته شده از نوع لگیجی، قیچ، هلپه و کنار و تعدادی نهال از گونه کنار و کهور است که غرس می‌شود.
وی با تقدیر از استقبال و مشارکت در این پویش فرهنگی که خوشبین بودن به ادامه چنین پویش‌هایی با هدف اشاعه فرهنگ منابع طبیعی در بین عموم‌ مردم است، افزود: باتوجه به اینکه همه ساله پویش ملی بذرکاری اجرا می‌شود، به  همکاری بیشتر سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی نیاز است.

                                                                     

وی یادآورشد: در این پویش سازمان‌های مردم نهاد، جمعیت هلال احمر، همیاران طبیعت و جوامع محلی همکاری و اقدام به بذرکاری و نهال‌کاری کردند.

خدیجه دشتی بخشدار مرکزی گناوه گفت: هرساله برنامه پویش بذرکاری در شهرستان برای احیای طبیعت توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و با همکاری تشکل‌های مردم نهاد اجرا می‌شود.

رئیس انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه گفت: این پویش در فراخوانی توسط  انجمن و مدیریت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه انجام شد.

غلامرضا نعمتی افزود: اجرای این طرح با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت پوشش گیاهی و درختی منطقه آسیب دیده  باحضور فعالان زیست محیطی صورت گرفت.
وی اظهارداشت: در این منطقه چندین بند خاکی توسط اهالی روستا ایجاد شده است که مقدار قابل توجهی آب باران در آنها ذخیره می‌شود.

این فعال زیست محیطی گفت: باتوجه به اینکه یکی از مشکلات درخت‌کاری در شهرستان، آبیاری و مراقبت از آنها است در تلاش هستیم با ترغیب جامعه محلی شرایط انعقاد تفاهم‌نامه طرح جنگل کاری مشارکتی را با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  فراهم سازیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر