جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۴۴۶
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶

فکرشهر: مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی خارگ گفت: در ادامه پروژه ساماندهی آثار تاریخی شرایط حفاظتی کتیبه هخامنشی خارگ تقویت شد.

به گزارش فکرشهر، شهرام اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیگر عملیات در اجرای پروژه اظهار داشت: در ادامه عملیات ساماندهی آثار تاریخی خارگ محوطه گور معابد پالمیریان نیز ساماندهی خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت نامساعد بقعه میر محمد ابن حنفیه خاطرنشان کرد: این بنای ارزشمند و تاریخی که به عنوان نماد و شناسنامه این جزیره تاریخی و کهن معروف است.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی خارگ بیان کرد: طی سال‌های اخیر با نفوذ رطوبت به این بنا بخش‌هایی از این بنا آسیب دیده است و نیازمند مرمت است.

اسلامی با اشاره به نقش دیگر نهادها در حفظ و صیانت از آثار تاریخی افزود: آثار تاریخی متعلق به همه است و همه ارگان‌ها نیز موظف به حفظ و نگهداری از آن هستند.

وی اضافه کرد: در همین راستا برای مرمت این بنا درخواست اعتبار شده است ولی تا حصول آن نیاز به اقدام فوری در این زمینه است.

وی ادامه داد: امیدوارم با همکاری ادارات محلی به ویژه مدیریت عملیات عمومی و شورای اسلامی شهر و شهرداری خارگ که همکاری‌های مناسبی نیز در این خصوص داشته‌اند عملیات مرمت این بنای ارزشمند به زودی آغاز شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر