جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۵۱۷
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به تصویب شهرک صنعتی نخیلات این استان و تعیین زمین آن، این طرح جامع باید اجرایی شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر روز چهارشنبه به نقل از آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: بوشهر به‌عنوان سومین استان در عرصه تولید محصول خرما در کشور به شمار می‌رود که نیاز به توسعه صنایع فرآوری دارد.

وی بیان کرد: توسعه سرمایه‌گذاری بومی در عرصه گیاهان و محصولات خارج از فصل می‌تواند در عرصه تولید و اشتغال موثر باشد.

صفایی بوشهری اظهار کرد: کشوری که دارای کشاورزی کارآمد و نوین باشد بستر استقلال، پیشرفت و تمدن‌آفرینی است.

امام جمعه بوشهر توجه به پروژه‌های دانش‌بنیان، مدیریت کارآمد، باز تولید پروژه‌ها مطابق با ظرفیت‌ها و نظارت موثر را مورد اشاره قرار داد و  تصریح کرد: در ۴۳ سال پیروزی انقلاب اسلامی در مولفه کشاورزی خوب برنامه‌ریزی و تلاش برای تولید محصول دانش‌بنیان نشده است.

وی اضافه کرد: عرصه کشاورزی یکی از مولفه‌های اقتدار است که باید با برنامه‌ریزی لازم مورد توجه قرار گیرد.

صفایی بوشهری تحول در برنامه‌ریزی، طرح‌های دانش‌بنیان، مدیریت، نظارت، تولید و دیپلماسی اقتصادی بین‌المللی در عرصه کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و گفت: استان بوشهر ظرفیت فوق‌العاده در عرصه تولید محصولات مختلف کشاورزی دارد که توسعه صنایع فرآوری باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر از تولید بخش عمده میگوی پرورشی کشور در این استان خبر داد و بیان کرد: این استان در عرصه تولید محصول خرما، گیاهان شور پسند، خارج از فصل و محصولات زراعی از ظرفیت بالایی برخوردار است که نیاز به توجه ویژه دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۵۰ درصد میگو پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که توجه به فناوری پیشرفته برای افزایش محصول آبزیان در این استان در اولویت است.

علی‌اکبر متکان با اشاره به اینکه بهترین محصول خرما کشور در استان بوشهر تولید می‌شود اظهارکرد: خارج شدن تولید محصولات کشاورزی از جمله خرما از حالت سنتی و تبدیل به روش مکانیزه و مدرن یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی برسرعت بخشی در اجرای طرح‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی بویژه نخلستان تاکید کرد و افزود: برای صنایع تبدیلی و تکمیل زنجیره ارزش محصولات، امسال برنامه‌ریزی ویژه‌ای تدوین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر