چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۵۴۰
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳

فکرشهر: مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۷۴۰ حرفه متناسب با نیاز بازار استان شناسایی شده و آموزش‌های لازم نیز به جوانان داده می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید دوراهکی عصر چهارشنبه در همایش اقتصادی شهر خورشید و تجلیل از فعالان اقتصادی شهرستان دشتی اظهار داشت: یکی از بزرگترین چالش‌های دولت بیکاری است که امروزه خیلی از خانواده‌های ما در استان با این مقوله مواجه هستند.

وی افزود: یکی از اقدامات پیش رو دولت رفع موانع بیکاری و تولید در سطح کشور است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: یکی از موارد مهم که می‌توانند در شرایط فعلی زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند کار آفرینی و توانمند سازی و مهارت آموزی است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از چالش‌های پیش رو ما در مرکز فنی و حرفه‌ای استان فرهنگ مهارت آموزی و آموزش فنی و حرفه‌ای است.

دو راهکی اضافه کرد: آنچه که اقتصاد ما را تضمین می‌کند تخصص و مهارت است که ما می‌توانیم فرزندانمان را از طریق آموزش‌های مهارتی توانمند کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۷۴۰ حرفه متناسب با نیاز بازار استان شناسایی شده و آموزش‌های لازم نیز به جوانان داده می‌شود که می‌طلبد افراد مراجعه و اشتغال خود را تضمین کنند.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه کارآفرینی می‌تواند شرایط اشتغال استان را متحول کند، گفت: دولت تسهیلات مورد نیاز برای اشتغال خانگی فراهم کرده و از این طرح‌ها حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: مدیران هم باید موانع پیش رو کارآفرینان را بردارند تا آنها با تلاش بیشتر به فعالیت بپردازند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر