جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۵۸۴
پنجشنبه ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۱

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در اولین آمار احصا شده مشخص شده، امسال ۶۰ هزار کلاس اولی از تحصیل بازماندند که این رقم خوشبختانه نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه است.

به گزارش فکرشهر از برنا، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰، ۸۰ هزار کلاس اولی از تحصیل بازماندند.

وی با بیان اینکه در اولین آمار احصا شده مشخص شده، امسال ۶۰ هزار کلاس اولی با داشتن ۶ سال تمام برای مدرسه ثبت‌نام نکردند و از تحصیل بازماندند، افزود: این رقم خوشبختانه نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.

حکیم زاده ادامه داد: امسال پیش‌بینی ما برای ثبت نام کلاس اولی‌ها یک میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۶۹ نفر بوده است که تاکنون یک میلیون و ۷۵۶ هزار ۷۶۶ نفر در مدارس ثبت نام کردند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این میزان به نسبت پیش‌بینی ثبت نام ناخالص ۱۰۷.۲۲ است که آمار امیدوار کننده‌ای برای ماست.

وی گفت: با توجه به تغییرات جمعیتی و نتایج ارزشیابی‌های هر سال پیش‌بینی ما برای ثبت نام کلاس اولی‌ها متفاوت است و هر سال براساس موالیدی که مشمول ثبت‌نام می‌شوند پیش‌بینی‌هایی صورت می‌گیرد.

حکیم زاده درباره تحصیل کودکان کار گفت: وزارت آموزش و پرورش با برنامه ستاد مبادی بی سوادی تمام تلاش خود را به کار بسته است که کودکان را در هر شرایطی که هستند ثبت نام کند و در این زمینه ما یک تفاهم‌نامه در سطح ملی امضا کردیم.

وی درباره این تفاهم نامه تصریح کرد: در راستای این تفاهم نامه با وزارت رفاه و سازمان بهزیستی همکاری تنگاتنگی داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: هر کودکی که برای تحصیل به ما معرفی شود موظف به ثبت نام او هستیم و در این راستا نه تنها کودکان ایرانی، کودکان اتباع را نیز در مدارس ثبت‌نام می‌کنیم.

وی گفت: به‌رغم شرایط دشوار بیش از نیم میلیون از کودکان اتباع در مدارس ایران تحصیل می‌کنند که امسال با توجه به شرایط افغانستان تعدادشان افزایش پیدا کرده است.

حکیم‌زاده گفت: آن چیزی که بر عهده آموزش و پرورش باشد را پیگیری می‌کنیم که شامل ثبت نام دانش آموز و ایجاد فرصت دسترسی است و علاوه بر این با شناسایی کودکانی که به هر دلیلی در مدارس ثبت نام نکردند و ارسال اسامی آن‌ها به استان‌ها برنامه منظمی داریم.

وی درباره بازماندن از تحصیل برخی از دانش آموزان به دلایل شرایط اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها افزود: امیدوار هستیم با ظرفیت خوب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان بتوانیم کودکانی که با این مشکل مواجه می‌شوند را مورد حمایت قرار دهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر