جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۸۴۱
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵

 فکرشهر: فرمانده پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات دیلم استان بوشهر گفت: یک فروند لنج صیادی خوزستانی متخلف در فاصله ۱۲ مایلی از ساحل بندر امام حسن شهرستان دیلم شناسایی و در حین صید به روش ممنوعه "ترال" توقیف و ضبط شد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حافظ دوم سعید شیخی روز دوشنبه به رسانه‌های دیلم  اعلام کرد:  مطابق با قوانین و مقررات مربوطه، شناورهای صیادی هر استان تنها مجاز به صید در محدوده آب‌های ساحلی همان استان هستند و حق ورود به آب‌های استان های همجوار را ندارند که این شناور علاوه بر نقض محدوده قید شده در برگه مجوزش، به صید با روش غیرمجاز و مخرب ترال ماهی نیز اقدام کرده است.

وی اظهارداشت: در این ارتباط  یک جفت تخته صید و دو رشته تور ترال میگو، دو حلقه طناب و ۳۰۰ کیلوگرم ماهی مخلوط از این شناور کشف و ضبط و ناخدا و ملوانان شناور به دادگاه معرفی شدند.

صیادان محلی در شهرستان های شمالی و جنوبی استان بوشهر همواره به فعالیت شناورهای صیادی استان های همجوار در محدوده صید خود معترض بوده و خواستار برخورد با شناورهای متخلف در زمان صید ترال غیرمجاز هستند.

صید ترال تنها روش صید برای میگو است که به دلیل آسیب رساندن به ذخایر آبزی در سال فقط برای مدت یک ماه تا ۴۵ روز در فصل صید میگو  در ماه های مرداد و شهریور آزاد است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر