جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۳۸۸۴
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر دوشنبه در دومین سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: در روز تشییع جنازه حاج‌قاسم، حضرت آقا هنگام ورود به محل نماز فرمودند، "قیامتی بر پا شده، ببینید". این قیامت را چه کسی برپا کرد؟ این خدا بود که دلها را به یک سردار فداکار و مخلص متوجه کرد. این فتح دلها با پول و امکانات اتفاق نمی‌افتد، فقط باید دست قدرت خدا دلها را متوجه کند.

به گزارش فکرشهر از انتخاب، رئیس جمهور با بیان اینکه سردار سلیمانی روح بزرگی بود که به تعبیر قرآن کریم "أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ" بود، اظهار داشت: شهید سلیمانی در مقابل آمریکایی‌ها و در مقابل دشمنان دین سرسخت بود، اما در مقابل یک فرزند شهید و یک فرد مظلوم بی‌تاب می‌شد. هر جا می‌رفت دنبال حل مسائل و مشکلات مردم، خانواده شهدا و گرفتارها بود.

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: شهید سلیمانی فرمانده و استراتژیستی بزرگ بود که بین میدان و دیپلماسی دوگانگی ایجاد نکرد؛ دیپلماتی مقتدر و میدان‌داری دیپلمات بود که در هر دو میدان خوش درخشید. یک فرمانده انقلابی و یک فرمانده فراجناحی بود که مساله او نجات اسلام و مسلمین، دفع شر، فساد و ظلم بود. هدف شهید سلیمانی دفاع از سنی‌، شیعه، فلسطینی، لبنانی، یمنی، ایزدی، مسیحی و همه متدینین به ادیان ابراهیمی بود، لذا نگاه او این بود که چگونه شر دشمن را از منطقه بِکَند و چگونه منطقه را آزاد کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خداوند بزرگترین مدالی که به انبیاء اعطا کرد مدال ایستادگی، صبر و بردباری بود، خاطرنشان کرد: حاج قاسم هم خودش بسیار با ظرفیت بود و در جهان اسلام ظرفیت‌سازی کرد و این ظرفیت را از درِ خانه خدا، از عبودیت پروردگار و از حرکت ولایی برگرفته بود. حاج قاسم مرد میدان شد چون ظرفیت داشت. او در افغانستان در یمن، در عراق و در سوریه ظرفیت جوانان را شناخت و برای دفاع از دین و کشورشان به میدان آورد و نتیجه این تلاش‌ها مرگ داعش و داعشی‌ها و پیروزی جبهه مقاومت در منطقه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر