پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: به گفته مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری بوشهر بخش کشاورزی به ویژه در جنوب استان بوشهر بیشترین خسارت را از سامانه بارشی اخیر دیده است...
کد خبر: ۱۰۳۹۴۰
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۱

فکرشهر: به گفته مدیرکل مرکز مدیریت بحران استانداری بوشهر بخش کشاورزی به ویژه در جنوب استان بوشهر بیشترین خسارت را از سامانه بارشی اخیر دیده است.

به گزارش فکرشهر از استانداری بوشهر، جهانگیر دهقانی افزود: باران اخیر بیشترین خسارت را به بخش کشاورزی و خسارت به مزارع گوجه فرنگی داشت.

وی اضافه کرد: با وجود توصیه‌های مکرر به کشاورزان در خصوص بیمه محصولات کشاورزی، اما کشاورزان تمایل کمتری به انجام این کار دارند.

دهقانی گفت: در بخش زیر بنایی، راه‌ها، پل ها، تاسیسات برق، آب و ابنیه‌های فنی نیز خساراتی وارد که ارزیابی نیز انجام شده است.

وی افزود: در صورت انعکاس به سازمان مدیریت بحران کشور و مصوبه هیات وزیران می‌توان بخشی از خسارت‌ها را جبران کرد.

خسارت ۱۵ میلیاردی سیل اخیر به راه‌های استان بوشهر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر نیز گفت: سیل اخیر بیش از ۱۵ میلیارد تومان به راه‌ها و ابنیه فنی استان بوشهر خسارت وارد کرد.

سید حمید رضا علم  افزود:در جریان سیل روز‌های اخیر به تعدادی پل و ابنیه فنی راه‌های استان بیشتر در جنوب استان خسارت  بین ۵ تا ۱۰۰ درصدی وارد شد است.
 
وی گفت: ابنیه آسیب دیده شامل تخریب یک دستگاه پل ۶ دهانه ۵ متری در محور روستایی دربان در شهرستان جم، تخریب برید، رادیه و دال پل در نخل غانم شهرستان کنگان، تخریب راه و شانه راه محور راه روستای ساحلی هاله، بساتین، بنود، تخریب دیوار حفاظتی در محور اخند به لامرد و محور فرعی شیرینو در شهرستان عسلویه و آبردگی و تخریب رادیه برید پل یک دهانه محور ساحلی بوشهر – دیر در شهرستان تنگستان است که مطالعات و اقدامات لازم برای ترمیم آن‌ها در دست بررسی و انجام است.
 
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان افزود: در جریان سیل یکشنبه استان بخش قابل توجهی از گاردیل‌های نصب شده در راههاو و تابلو اطلاعاتی، تاور روشنایی و چراغ چشمک زن نیز خسارت دیده است.
 
علم همچنین از تخریب روکش آسفالت نقاط قابل توجهی از راه‌های استان خبر داد و گفت: بر اثر جاری شدن سیلاب بر راه‌ها و تردد ماشین آلات سنگین بخش قابل توجهی از روکش راه‌های استان نیز آسیب دیده است.
 
وی بیان کرد: با هشدار سازمان هواشناسی و احتمال وقوع سیل، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تمهیدات لازم را برای استقرار نیرو‌ها و تجهیزات در مناطق حساس راه‌ها اندیشیده بود.
 
علم افزود: تلاش‌های نیرو‌های راهداری برای پاکسازی محور‌های اصلی و فرعی از گل ولای بجا مانده از سیل بر سطح محور‌های ارتباطی همچنان ادامه دارد و این نیرو‌ها تا پاکسازی کامل محور‌ها به تلاش خود ادامه می‌دهند.

استان بوشهر در چند روز گذشته تحت تاثیر دو سامانه بارشی بود که سامانه بارشی دوم فعال‌تر از اول بود و در بسیاری از مناطق تا ۱۰۰ میلیمتر باران هم گزارش شد.

کارشناس هواشناسی استان می‌گوید: از فعالیت سامانه بارشی روز یکشنبه دوازدهم دی در عسلویه ۱۲۸ میلیمتر، گندم زار جم بیش از ۱۲۰ میلیمتر و در مناطقی از کردوان سفلی شهرستان دشتی حدود ۱۳۰ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

زهرا راستگو اضافه کرد: در مجموع بارش رحمت الهی در بیشتر نقاط استان به ویژه مناطق جنوبی مانند دیر، عسلویه، کنگان، دشتی و جم بالای ۱۰۰ میلیمتر گزارش شده است، ولی مناطق شمالی و مرکزی سهم کمتری از باران داشتند.
وی همچنین گفت: از شب گذشته با خروج سامانه بارشی روند کاهشی دما آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر