جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۰۸۹
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

فکرشهر: برای راه اندازی مرکز بهارنکو با هدف ارائه مشاوره و آموزش الزامی پیش از ازدواج به صورت قانونمند در استان بوشهر برنامه ریزی شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، نشست تخصصی تاسیس گروه دانش بنیان خانواده بهارنکو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بوشهر با حضور مسوولان نهاد رهبری این دو دانشگاه‌های علوم پزشکی، با چشم اندازی امیدوارانه برای بهبود روابط خانوادگی برگزار شد.

مسوولان فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با هدف راه اندازی شعبه‌ای از مرکز بهارنکو در استان بوشهر برای ارائه مشاوره و آموزش الزامی پیش از ازدواج به صورت قانونمند، از مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز بازدید کردند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی مرکز بهارنکو با رویکرد حمایت و تحکیم بنیان خانواده را چراغ راه روشنی در مسیر زندگی مشترک زوج‌های جوان دانست و گفت: با دانش افزایی مشاوران در زمینه شناخت تکنیک‌های مشاوره، لازم است برای تحقق رسالت مرکز بهارنکو جدی‌تر گام برداریم.

حجت الاسلام حمید مقامی با اشاره به قدرت روانشناسی و تجربه تئوری و عملی ۱۰ ساله بهارنکو در استان فارس افزود: با توجه به پیش بینی دوره‌های تربیت مشاور در مراکز بهارنکو، تمامی این تجربیات برای تسهیل در دستیابی به هدف مشترک و به صورت روزآمد، به استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی ارتقای دو ساعته آموزش تنظیم خانواده به ۶ ساعت مشاوره و آموزش الزامی زوجین قبل از ازدواج را از دستاورد‌های مفید این مرکز در شیراز دانست و گفت: بر این اساس مجموعه بهارنکو به عنوان یک خانواده برای توسعه فردی و خانوادگی با راه اندازی مرکز «هاتف» برای مجرد‌ها و مرکز «تابان» برای متاهل ها، همراه با تربیت مشاوران مستعد، حرکت کرده است.

در ادامه مسوول فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر نیازمند مشاوران متخصص برای تاسیس مرکز بهارنکو به صورت مجموعه‌ای توانمند است، گفت: این همکاری با برنامه ریزی سه تا پنج ساله در طرحی با رویکرد آمادگی‌های قبل از ازدواج به جوانان، زوجین و دانشجویان واجد شرایط شروع زندگی مشترک ارائه می‌شود که امیدواریم موثر باشد.

حجت الاسلام مجتبی احمدی افزود: امیدواریم بتوانیم با تولد بهارنکو در استان محروم بوشهر، به افزایش طول زندگی مثبت و کاهش آسیب طلاق و آثار مخرب آن، جامه عمل بپوشانیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر