شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به جام جهانی فوتبال قطر در همسایگی استان بوشهر گفت: در این زمینه دنبال راه‌اندازی خطوط کشتیرانی و پروازی از استان بوشهر به مقصد قطر هستیم.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۳
جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۷

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به جام جهانی فوتبال قطر در همسایگی استان بوشهر گفت: در این زمینه دنبال راه‌اندازی خطوط کشتیرانی و پروازی از استان بوشهر به مقصد قطر هستیم.
به گزارش فکرشهر از تسنیم،  یکی از محورهای مهم در توسعه و پیشرفت توجه ویژه به طرح‌های ارتباط جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی است که استان بوشهر ظرفیت‌های مهم در این حوزه‌ها دارد.

خطوط کشتیرانی، دریایی، جاده‌ای، بزرگراه، ریلی و هوایی از اعم پروژه‌های راهسازی محسوب می‌شوند که بوشهر از خط ریلی بی‌بهره است.

استان ساحلی بوشهر در کنار آبراهه خلیج‌فارس دارای بنادر مهم تخلیه و بارگیری کالا است که اتصال این بنادر به خط ریلی و راه‌آهن امری مهم و ضروری است.

پروژه‌های راهسازی در ساخت بزرگراه و آزاد راه مورد توجه قرار دارد که به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر برای تکمیل پروژه‌های راهسازی این استان به بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان نیاز است.

فرزاد رستمی مهمترین پروژه راهسازی استان بوشهر را اجرا بزرگراه بوشهر به هرمزگان دانست و اظهار داشت: این پروژه در قالب کریدور ساحلی جنوب کشور اجرایی شده و هم اکنون بزرگراه بزباز بندو در شهرستان عسلویه در حال اجرا است.

وی طول این پروژه را 22 کیلومتر دانست و بیان کرد: ارزش این پروژه افزون بر 500 میلیارد تومان است که خوشبختانه بخش اندکی از عملیات نهایی آسفالت آن باقیمانده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اظهار امیدواری در تکمیل این پروژه تا پایان امسال خاطر نشان کرد: قطعه سوم کنارگذر کنگان - دوراهک از دیگر پروژه‌ها به طول آن 13 کیلومتر و تقاطع هم سطح ریز دوراهک است که عملیات ابنیه و زیرسازی مسیر تکمیل شده و به‌زودی عملیات آسفالت آن آغاز می‌شود که پیش‌بینی نیمه نخست سال آینده تکمیل شود.

رستمی با بیان اینکه این محور دارای 31 کیلومتر است تصریح کرد: 18 کیلومتر محور کنارگذر کنگان دوراهک قبلاً زیر بار ترافیک رفته و 13 کیلومتر دیگر هم ان‌شاء‌الله سال 1401 تکمیل می‌شود.

جاده گردشگری وفاق از دیگر محورهای مهم ساحلی استان بوشهر است

وی جاده گردشگری وفاق را از دیگر محورهای مهم در استان بوشهر دانست و تصریح کرد: این محور حد فاصل بندر دیر به کنگان 9 کیلومتر است که این پروژه بیشتر موضوع رونق گردشگری منطقه مورد توجه قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه پروژه گردشگری وفاق به‌صورت ساحلی ساخته شده است گفت: گره مهم این پروژه ساخت 2 دستگاه پل 13 دهانه 12 متر است که عمده حفاری شمع‌ها انجام شده و با تزریق اعتبار لازم این پروژه بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل می‌شود.

رستمی محور اهرم به برازجان را از دیگر پروژه‌های راهسازی دانست و بیان کرد: پروژه بزرگراه اهرم تنگستان به برازجان دشتستان به‌صورت بزرگراه در حال ساخت است که 20 کیلومتر آن آماده آسفالت است.

وی پروژه راهسازی ورودی بندر دیلم را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در اجرا باند دوم مسیر کمربندی گناوه بحث تملک اراضی مسیر مورد توجه قرار دارد که در این پروژه زیرسازی آن انجام شده و روسازی آن با تحقق مطالبات مردم انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اجرا پروژه مسیر اتصالی بندر ریگ به گناوه تصریح کرد: این پروژه دارای 13 کیلومتر طول است که در حال نصب علائم ایمنی جاده هستیم و به‌زودی افتتاح می‌شود.

رستمی جاده جم به فیروزآباد، دالکی به کنارتخته را از دیگر پروژه‌های مهم راهسازی استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: پروژه جم به فیروزآباد به‌زودی عملیات آسفالت آن آغاز می‌شود.

امسال 250 میلیارد تومان برای اجرا پروژه‌های راهسازی تخصیص یافته است

وی با بیان اینکه امسال 250 میلیارد تومان برای اجرا پروژه‌های راهسازی تخصیص یافته است افزود: سالانه در اجرا پروژه راهسازی در استان بوشهر حدود 250 میلیارد تومان اعتبار تخصیص می‌یابد درحالی که برای تکمیل پروژه‌های راهسازی در دست اجرا به بیش از 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

محور جاده‌ای استان بوشهر 4 هزار و 434 کیلومتر است که 685 کیلومتر آن بزرگراه و مابقی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی است.

رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی دشتستان یک ضرورت است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی رفع نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی دشتستان را یک ضرورت دانست و بیان کرد: محور وحدتیه تا سعدآباد دشتستان یکی از محورهای پرتردد و خطرآفرین است که برای رفع مشکلات آن اقدامات مهمی در دست پیگیری و اجرا است.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه راه و محور مواصلاتی نقش مهمی در اجرا پروژه‌های عمرانی، سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی دارد تصریح کرد: بیشترین محصولات کشاورزی استان بوشهر در شهرستان دشتستان تولید و وارد بازار داخلی و خارجی می‌شود که توسعه راه‌های مواصلاتی و حل مشکلات محورهای حادثه‌خیزی باید در اولویت قرار گرفته شود.

وی با بیان اینکه محور دالکی به کنار تخته یکی از مسیرهای پرخطر است افزود: تسریع در اجرا طرح بزرگراه این محور ضرورت دارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس جاده برازجان به آبپخش در شهرستان دشتستان را یکی دیگر از مسیر‌های پر رفت و آمد و متصل کننده استان‌های جنوبی به یکدیگر دانست و بیان کرد: محدوده 2 کیلومتری آب‌پخش به کلل دشتستان بخشی از این مسیر است که هنوز 4 خطه نشده و این محور حادثه‌خیزی بار‌ها شاهد تصادفات مرگبار بوده است.

راه اندازی خطوط کشتیرانی و پروازی از استان بوشهر به مقصد قطر

استاندار بوشهر با اشاره به جام جهانی فوتبال قطر در همسایگی استان بوشهر گفت: در این زمینه دنبال راه‌اندازی خطوط کشتیرانی و پروازی از استان بوشهر به مقصد قطر هستیم.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه اجرا خطوط کشتیرانی و هوایی بین بوشهر و قطر فرصت‌های مهمی در بخش توسعه سرمایه‌گذاری، مراودات تجاری و گردشگری فراهم می‌کند تصریح کرد: اجرا این طرح یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر است و در این راستا تکمیل پروژه‌های راهسازی در اولویت قرار دارد.

وی تسریع در اجرا خط ریلی بوشهر، شیراز را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا در سفر رئیس جمهور به بوشهر 200 میلیون دلار اعتبار تهاتر نفتی برای استان بوشهر و 200 میلیون یورو از  همین محل برای استان فارس در تسریع خط ریلی مصوب شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان در نقاط مختلف ساحلی دارای بنادر مجهز با امکانات پیشرفته است خاطر نشان کرد: در این راستا علاوه بر بنادر 5 فرودگاه در استان بوشهر وجود دارد که زمینه توسعه تجارت و گردشگری را فراهم کرده است.

حمل و نقل، اعم از جاده‌ای ، هوایی و ریلی و دریایی و راهداری از ارکان اصلی توسعه همه جانبه در کشور هستند که باید به موازات هم  به رشد و بالندگی برسند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر