پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۱۳۱
جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷

فکرشهر:  امام جمعه خورموج گفت: دولت باید به گونه ای برنامه ریزی کند که دست دلالان را از بازار گوجه فرنگی و تره بار قطع کند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه خورموج با اشاره به گرانی برخی کالاها و عدم ثبات قیمت‌ها اظهار داشت: مسئله گرانی برخی کالاها و عدم ثبات قیمت‌ها در شهرستان دشتی آزار دهنده است.

وی اضافه کرد: منشأ اصلی این گرانی‌های عجیب و غریب عدم نظارت کافی بر بازار و بی‌انصافی برخی فروشنده هاست. به صورت غیر رسمی هم به بازار و فروشگاه‌ها سر زده‌ام. گاهی می‌بینیم یک کالایی در یک فروشگاه یک قیمت داشت اما با فاصله چند متر در همان خیابان و همان کالا تقریباً با دو برابر قیمت فروخته می‌شود که این بی انصافی محض است.

امام جمعه خوموج بیان کرد: مسئولان ذیربط باید مکرر و دقیق نظارت کنند و با محتکرین و افراد بی انصاف و گران‌فروش برخورد جدی و قاطع داشته باشند. بر روی بسیاری از کالاها قیمت فروش درج نشده این معلوم است که بازاریان خیلی نگران سخت گیری مأمورین نظارت بازار نیستند.

وی افزود: برخی از خود مغازه دارها می‌گفتند وقتی مأمور برای نظارت بازار می آیند اکثر بازاریان از قبل با خبرند لذا در وقت مراجعه مأمور نظارت، قیمت واقعی کالاها را درج می‌کنند. نظارت‌ها باید سرزده، سخت گیرانه و حساب شده باشد نه باری به هر جهت انجام شود.

زاهددوست تصریح کرد: شهرستان قطب کشاورزی است. سوالم این است که چرا باید گوجه فرنگی، خیار یا فلفل دلمه و امثال اینها از شهرستان ما به استان‌های دیگر برود و بعد از آن استان‌ها برای مصرف خود مردم شهرستان با چند برابر قیمت برگردد. این یک غصه بزرگی است که مثلاً یک روزی گوجه با کیلویی سه هزار تومان با منت از کشاورز زحمتکش ما می خرند بعد همین گوجه را از استان دیگری به بازار ما بر می‌گردانند و با منت چند برابر آن به مردم خود ما می‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که دست دلالان را از بازار گوجه فرنگی و تره بار قطع کند و محصولات تازه و باکیفیت شهرستان را از تولید به مصرف مردم برسانند.

نظارت بر جمعه بازار جدی گرفته شود

امام جمعه دشتی افزود: در شهرستان دشتی که قطب کشاورزی است چرا نباید یک میدان تره بار داشته باشیم و محصولات تولیدی خود شهرستان را با قیمت واقعی و مناسب به سفره مردم برسانیم.

زاهددوست تاکید کرد: نظارت بر جمعه بازار هم باید جدی گرفته شود و نباید کیفیت‌ها و قیمت‌ها در جمعه بازار فله‌ای باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: امام خامنه‌ای در دیدار با خانواده معظم و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی، در فرازی از رهنمودهای خود با اشاره به حذف اسم و عکس سردار سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی فرمودند: «برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی نشانه ترس آنها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ است.

زاهددوست ادامه داد: هشدار رهبر حکیم انقلاب اسلامی برای سلب اراده از قدرت مجازی دشمن و خنثی‌سازی یا کم‌اثرکردن آن، ضرورت تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و تلاش برای ارتقا سواد رسانه‌ای در سطح افکار عمومی جامعه را صد چندان می‌کند.

وی بیان کرد: شکل استبداد کهنه به استبداد اطلاعاتی تغییر پیدا کرده و به جای سیطره بر جغرافیای خاک و زمین بر جغرافیای دل و ذهن و افکار عمومی تسلط می‌یابد و آنچه خودشان پسندند را به‌خورد جامعه می‌دهند.

امام جمعه دشتی با اشاره به قیام خونین مردم قم در ۱۹ دی ماه سال ۵۶ افزود: این قیام، طلیعه انقلاب اسلامی و اربعین این قیام، مبدا قیام‌های دیگر در سایر نقاط کشور شد.

وی به مسئله نان اشاره کرد و گفت: بعد از بیان دغدغه مردم راجع به نان و نانوایی‌ها در خطبه نماز جمعه در هفته گذشته اقدامات خوبی انجام شده و سهمیه آرد شهرستان هم افزایش پیدا کرده که امیدوارم با تزریق این میزان آرد به نانوایی‌ها و نظارت بیشتر مشکلات مردم در این زمینه کمتر شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر