پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۱۷۰
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۷

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور را واگذاری اراضی ساحلی به جوانان بوشهری برای پرورش میگو دانست و گفت: در این راستا ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین ساحلی در استان بوشهر به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، علی بازدار با بیان اینکه 52 درصد میگو پرورشی کشور در این استان تولید می‌شود اظهار داشت: امسال افزون بر 28 هزار و 100 تن میگو پرورشی در اراضی ساحلی استان بوشهر پرورش، تولید و عرضه شد که نسبت به سال قبل بیش از 5 هزار تن افزایش دارد.

وی ارزش تولید محصولات آبزیپروری استان بوشهر را 2 هزار و 538 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: در 2 سال گذشته عملیات اجرایی شهرک شیلات با اعتبار 110 میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های زیرساختی آغاز شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه 20 میلیارد تومان برای  ایجاد شبکه برق‌رسانی و آبرسانی در شهرک شیلات هزینه شده است تصریح کرد: در مجموع 130 میلیارد تومان در 2 سال گذشته در شهرک شیلات بوشهر در اجرا طرح‌های زیرساختی هزینه شده است.

بازدار از توسعه طرح پرورش میگو در منطقه شیف بوشهر خبر داد و بیان کرد: 20 میلیارد تومان برای آماده‌سازی 700 هکتار اراضی ساحلی شیف بامداد تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اجرا طرح توسعه پرورش میگو در مجتمع دلوار 3 خاطر نشان کرد: در اجرا این طرح 15 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور 218 میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های بنادر صیادی و طرح‌های آبزیپروری مصوب شد گفت: تاکنون 14.7 میلیارد تومان برای 3 بندر خورخان، نخل تقی و لاور ساحلی تخصیص یافته است.

بازدار یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور را واگذاری اراضی ساحلی به جوانان بوشهری برای پرورش میگو دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا 2 هزار و 500 هکتار زمین ساحلی در استان بوشهر به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت واگذاری به جوانان مناطق پیرامونی این اراضی است افزود: طرح‌های آبزیپروری دارای ارزش افزوده بالایی است و میزان سرمایه‌گذاری در زمان اندکی به سبب زود بازدهی طرح‌ها برگردانده می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر