پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۱۸۶
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: شهدا برای حفظ دین و ارزش‌های اسلامی جان عزیز خود را هدیه دادند و ما نباید اجازه دهیم دشمن با تهاجم فرهنگی هویت دینی ما را به یغما ببرد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در یادواره شهدای هشت سال دفاع مقدس روستای محمد آباد شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر افزود: نگذارید تهاجم فرهنگی موجب دگردیسی هویت دینی و فرهنگی در جامعه شود.

وی اضافه کرد: شهدا جان خود را برای حفظ هویت دینی ما دادند پس با شناخت دقیق اسلام و تعهد در مقابل آن اجازه ندهیم فرهنگ غربی جایگزین فرهنگ اسلامی شود.

صفایی بوشهری اظهار کرد: شهدا برای حفظ هویت دینی و ملی، ناموس، غرور ملی و تاریخ کشور در مقابل دشمن ایستاندند و جان خود را نثار کردند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: تاریخ ثابت کرده است کشورهایی که به اشغال دشمن درمی آیند هویت دینی و ملی آنها تغییر، نوامیس آنها به غارت و به بردگی کشیده می شوند و شهدای این سرزمین برای دفاع از وطن و حفظ ارزش‌ها در مقابل دشمن سینه سپر کردند.

صفایی بوشهری تاکید کرد: برهمین اساس باید حق شهید که همانا حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی است در جامعه حفظ و راه آنها ادامه داده شود.

وی خطاب به مردم گفت: حفظ هویت ملی و دفاع از ایران اسلامی همان اصلی که شهدا برای آن جان دادند در شرایط کنونی مهمترین وظیفه‌ای است که برعهده همه آحاد جامعه قرار گرفته است.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: ولایت‌مداری از جمله اصول اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی حقی است که شهدا بر گردن ما دارند گفت: همه انحراف‌های جامعه از صدر اسلام تاکنون نشات گرفته از دوری از ولایت است.

صفایی بوشهری افزود: جامعه اسلامی که دارای اقتدار، پیشرفت و عظمت باشد به طور یقین ولایتمدار است و اگر دور از ولایت شد دچار تشتت از درون و مورد تهاجم نظامی و غیر نظامی از بیرون قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر تکریم و تعظیم خانواده شهدا اضافه کرد: خاواده شهدا امانت در جامعه هستند و تجلیل و تکریم از آنها وظیفه و حقی است که برگردن آحاد جامعه گذاشته شده است.

صفایی بوشهری گفت: در این شرایط سخت اقتصادی که دشمن بر کشور تحمیل کرده است وظیفه آحاد جامعه مقاومت و صبوری در مقابل مشکلات است.

وی تاکید کرد: حمایت از انقلاب اسلامی به عنوان هویت دینی و ملی و تلاش برای حفظ و اقتدار آن مهمترین حقی است که شهدا بر گردن  ملت ایران دارند و باید نسبت به ادای این حق تلاش کرد.

صفایی بوشهری شهرستان دشتی را مدینه الرسول استان بوشهر معرفی کرد و یادآور شد: این استان دارای سابقه طولانی در حفظ هویت دینی و ملی کشور است.

امام جمعه بوشهر گفت: شهرستان دشتی در چهار بار هجوم انگلیسی ها به عنوان منطقه مقاومت در مقابل آنها ایستاده و بسیاری از حکم های جهاد از آن منطقه صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر