جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۲۰۴
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به این استان، ۳۵۲ میلیارد تومان در بخش‌های ملی و استانی تخیص یافته که این اعتبار باید با پیگیری لازم از سوی دستگاه‎‌ها نقد شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‎ زاده روز شنبه ‌در نشست شورای برنامه‏‌ریزی و توسعه استان بوشهر افزود: نقد شدن اعتبارات تخصیصی بدون شک در روند سرعت ‎بخشی به پروژه‏‌های در دست احداث استان نقش ویژه‌‏ای ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: اولویت اصلی در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی نیز باید با پروژه‌های نیمه تمام باشد تا هر چه زودتر جمع شوند.

محمدی‎زاده ادامه داد: پروژه‌‏های آبخیزداری استان نیز باید به گروه‌‎های جهادی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه داده شود زیرا این مجموعه به دنبال کسب منفعت نیست و حتی مازاد اعتبار تخصیصی، کار خواهد کرد.

وی ادامه داد: معاون عمرانی استاندار نیز باید به کل پروژه‌ها تسلط لازم داشته باشد تا بتواند از این طریق تمام شاخص‌های لازم در اختصاص بودجه و منابع پروژه‌ها را در برنامه سالانه مدیریت کند.

محمدی‌‎زاده گفت: برای سال آینده نیز باید کل پروژه‌های عمرانی هر شهرستان براساس مولفه‌هایی از جمله جمعیت و مساحت احصا و با امضا مشترک دستگاه مربوطه، معاون عمرانی استاندار و فرماندار شهرستان باشد.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی ۱۰.۲ درصدی پیش‌بینی شده برای استان‌ بوشهر حاصل کار شهرستان‎‌ها است که در این ارتباط باید میزان سرمایه‌‎گذاری‎‌های خصوصی و خصولتی هر شهرستان مشخص شود.

محمدی‌‏‎زاده یادآور شد: سند ملی آمایش نشان داده استان بوشهر در همه حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، تجاری و خدماتی بازرگانی دارای ظرفیت است.

وی‎ اضافه کرد: به توجه به بحران تامین آب در بخش‌‏های مختلف، دیگر امکان احداث صنایع آب ‎بر در فاصله زیاد از سواحل وجود ندارد که این نشان از فرصت بوشهر برای توسعه صنعتی است.

استاندار بوشهر گفت: سند آمایش ملی نقش راه توسعه و پیشرفت استان مبتنی بر ظرفیت‎‌های موجود است که باید برش‌های شهرستانی آن نیز شناسایی و به آنها ابلاغ شود.

وی ادامه داد: این سند براساس بودجه ۱۴۰۱ است که در قالب آن با توجه به درآمدهای استان بوشهر و بویژه در حوزه نفت و گاز بیشترین رشد اقتصادی به میزان ۱۰.۲ درصد برای استان بوشهر دیده شده است.

محمدی‌‎زاده ادامه داد: سند ملی آمایش شاید کمبودهایی  داشته باشد که باید با  همکاری مدیران شناسایی و احصا شود.

وی گفت: در این زمینه شاید پیشنهاد یک سرمایه گذاری در مغایرت با سند آمایش استان بوشهر باشد که باید در قالب کارگروهی ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

محمدی‏‌زاده در بخش دیگری اظهار کرد: در حوزه اشتغال استان بویژه در بخش شیلات، ملوانی و صنعت باید شرایطی فراهم شود تا زمینه اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر فراهم شود.

وی افزود: در ارتباط با مصوبه‎‌های سفر رئیس جمهور نیز مقرر شد ۷۵۰ میلیون دلار اعتبار به حوزه صنایع دریایی اختصاص یابد که باید با پیگیری لازم  زمینه تخصیص آن فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: سند ملی آمایش ظرفیتی برای تشخیص اولویت‏‌ها است که در اجرای آن نیز باید برنامه‌‏ریزی دقیق وجود داشته باشد زیرا در صورت نبود برنامه‌‏ریزی دقیق سرمایه‎‏‌گذاران با مشکل مواجه می‌‏شوند.

عبدالکریم جمیری افزود: باید به اندازه ای سیستم کارآمد، توانمند و فعال باشد تا در مراجعه سرمایه‌گذاران بخش‏‌های مختلف امکان معرفی ظرفیت‌‎های اولویت‌دار به آنان فراهم باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر