جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر: ناگفته نماند از قِبَل این کودهای انسانی و استفاده از آن در تپه های ندیده توسط برخی مدیران ارزشمند، علوفه ها سریع تر کفترپوش می‌شدند و رشدشان حداکثری می‌شد...
کد خبر: ۱۰۴۲۱۷
شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶

فکرشهر ـ خانوم کوچیک: همین چند روز پیش در خبر ها شنیدم که می‌گفت «تولید علوفه در بوشهر ۵۰ درصد کاهش یافت»؛ این که وزارت معظم جهاد و کشاورزی چگونه توانسته است درصدِ دقیقِ کاهشِ علوفه را این گونه اعلام کند به کنار (خب پدر بیامرز یه اعشار به درصد اضافه می کردید! چون هر چه دروغ  دقیق تر باشد باورش آسان تر است) اما باید علت کاهش علوفه، با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل شود تا در آینده دچار بحران علوفه نشویم، که اگر بشویم حتما یک ستاد ملی مبارزه با بحران علوفه راه می‌اندازند و مرتبا جلسه و میتینگ و مصوبات کذایی صادر می کنند و مردم باشند و دردسر همیشگی.

اینکه زمین به اندازه کافی داشتیم و سال گذشته چند باران هفته بار زمین را آبیاری کرد، نشان می‌دهد مشکل از زمین کشاورزی و آب نیست. 

احتمالات سه در چهار موسسات غیر انتفاعی این احتمال را می‌دهند که در دوره‌ی انتقال قدرت از دولت قبل به دولت جدید، مدیران ارشد و میانی استان بنا به ملاحظات مد نظر خود و ترس از دست دادن میز و صندلی نتوانستند به نحو احسن، کود انسانی تولید کنند. ناگفته نماند از قِبَل این کودهای انسانی و استفاده از آن در تپه های ندیده توسط برخی مدیران ارزشمند، علوفه ها سریع تر کفترپوش می‌شدند و رشدشان حداکثری می‌شد.

کاش مدیران سابق تا سال‌های متمادی، آن قدر در پست خود بمانند تا در ازای زحماتِ ایشان در تولید کود انسانی و همکاری زمین و آبیاری تحت فشار، شاهد صادرات علوفه به سراسر کشور باشیم و استان بوشهر را در تولید علوفه، استان معین کشور کنند. 
همین روزهاست که اگر این مهم صورت نگیرد، علوفه ها، یارانه ای می‌شوند و دردسر جدید به مردم شریف استان بار خواهد شد.

صدالبته می‌شود برای دور زدن قوانین دولت جدید و برای رفع کمبود علوفه، برای تولید بیشتر، چند نفر از مدیران دولت قبل را به عنوان مشاور استخدام کرد تا رشد تولید کود انسانی برای افزایش رشد علوفه به راحتی حل شود.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر