چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۲۲۵
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: در سامانه بارشی اخیر، سازه های آبی استان بوشهر به ویژه سدهای آب شرب موفق به مهار حجم مناسبی از رواناب شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر اظهار کرد: کل آبگیری سازه های آبی بوشهر در سامانه بارشی اخیر میزان 30 میلیون مترمکعب است که در سدهای رییسعلی دلواری، خاییز، تنگ ارم، اخند، ارغون و حوضچه های تغذیه مصنوعی و بندهای انحرافی ذخیره شد.

علی محمدی افزود: دو سد مهم آب شرب ارغون و تنگ ارم آبگیری مناسبی داشته اند که سد تنگ ارم با حجم مخزن 4.2 میلیون مترمکعب سرریز شد و تامین آب شرب منطقه را با ضریب اطمینان بالایی انجام خواهد داد.

وی با اشاره به حجم رواناب ورودی به استان بوشهر در این سامانه بارشی گفت: آورد کل رودخانه های استان 470 میلیون مترمکعب که اغلب آن در حوضه آبریز مند رقم خورد.

محمدی حجم بارندگی تاریخ روز را کمتر از مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد و گفت: شبکه ی تیسن شرکت آب منطقه ای بوشهر در سال آبی جاری 121 میلیمتر بارندگی را ثبت کرده که در مقایسه با میانگین بلند مدت 3 درصد بیشتر است اما در مقایسه با سال آبی گذشته 21 درصد کمتر می باشد.

وی با اشاره به خسارات سیلاب اظهار کرد: سیلاب منجر به وقوع خساراتی نیز به ایستگاه های هیدرومتری، شبکه های آبیاری و زهکشی و پروژه های در حال ساخت این شرکت شده که مجموعا 21 میلیارد تومان تخمین زده می شود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر خاطرنشان کرد: البته این خسارات حالی رقم خورد که سدهای در حال ساخت باغان و اخند عسلویه، شاهد چند ساعت اورتاپ از فرازبند بوده اند اما با این حال به خوبی سیلاب را مدیریت کرده و رواناب های مخرب را به صورت کنترل شده به پایین دست هدایت کردند.

علی محمدی در پایان تاکید کرد: با توجه به این که عمده بارندگی موثر استان بوشهر در فصل زمستان رقم می خورد و تا کنون حجم آبگیری قابل ملاحظه ای در سدها به ویژه سد رییسعلی دلواری به ثبت نرسیده، امیدواریم در ماه های پیش رو با نزول رحمت الهی، بخشی از کمبودهای احتمالی جبران شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر