جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۲۴۴
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار فرصت شغلی با ۱۸۶ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان اعتبار در این استان در قالب برنامه های مختلف ایجاد شده است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمد رضا میری روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: پیش بینی می‌شود با برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال این شمار به ۹هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی افزایش یابد.

وی بیان کرد: از این شمار طرح ۲ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در قالب طرح راهبران شغلی ایجاد شده است و تلاش می‌شود تا پایان سال این طرح‌ها به بیش از سه هزار و ۳۰۰ طرح افزایش یابد.

میری اضافه کرد: با توجه به عملکرد کمیته امداد، استان بوشهر موفق به کسب رتبه دوم کشوری در اجرای طرح‌های راهبری شغلی و کاریابی برای نیازمندان شده است.

وی یادآور شد: طرح‌هایی که از طریق راهبری شغلی ایجاد شدند بیشتر در زمینه دامپروری، خدمات، صنایع دستی، صنایع کوچک، کشاورزی، تولید فرش وگلیم بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به مزایای اجرای طرح راهبری شغلی در موفقیت و توسعه اشتغال نیازمندان گفت: راهبران شغلی تجهیزات و مواد اولیه هر شغلی را آماده کرده و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند و سپس محصولات تولید شده را از مددجو تحویل و به فروش می‌رسانند که مددجویان از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

میری افزود: مددجویان از طریق راهبر شغلی دیگر دغدغه تأمین تجهیزات و مواد اولیه و فروش محصولات خود را ندارند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: همچنین در زمینه کاریابی نیز از ابتدای امسال تاکنون با پرداخت چهار هزار و ۳۳۰ میلیون تومان تسهیلات ۲ هزار و ۸۵ فرصت شغلی ایجاد شد که با تحقق ۸۸ درصدی برنامه کمیته امداد این استان در این بخش نیز به رتبه دوم کشوری دست یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین با پرداخت ۹۸میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات نیز ۲هزار و ۶۱۵ طرح اشتغال‌زایی در قالب طرح هدایت شغلی برای مددجویان کمیته امداد این استان ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر ادامه داد: به لحاظ اهمیتی که کمیته امداد برای اشتغال و توانمند سازی مددجویان زیر پوشش خود قائل است، از سال‌های اخیر همواره تلاش‌های موثری در زمینه ایجاد اشتغال برای مددجویان صورت گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر