پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۲۵۵
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۰

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان، به‌ویژه دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی نسبت به ۲ سال قبل، دچُار اُفت چشمگیری در یادگیری و مهارت‌های سواد پایه شدند.

به گزارش فکرشهر، رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه "تیتر امشب" شبکه خبر گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری، آموزش‌ها در نظام‌های آموزشی سراسر جهان و نیز کشور ما، از بستر فضای مجازی پیگیری شد و برای تعدادی از دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی نداشتند، تدابیری اندیشیده شد تا از بسترهای دیگر آموزش تداوم یابد.

حکیم‌زاده ادامه داد: مشاهده شد که در این مقایسه، در دانش‌آموزان خصوصاً دوره اول ابتدایی شاهد افت چشمگیری در یادگیری مهارت‌های پایه سواد خواندن و نوشتن هستیم به شکلی که در درس بسیار مهمی مثل فارسی پایه اول که بنیان سواد دانش‌آموزان هست، درصد دانش‌آموزانی که نتایج «خیلی خوب» در مقیاس ارزشیابی کیفی ـ توصیفی کسب کردند 10 درصد نسبت به دو سال گذشته کاهش پیدا کرده است و از آن طرف طیف، درصد دانش‌آموزانی که «نیازمند تلاش هستند»، افزایش پیدا کرده است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: در دوره متوسطه شاهد افت پنهان هستیم. نتایج تحقیقات به‌عمل آمده نشان می‌دهد، یادگیری واقعی دانش‌آموزان کمتر از آن چیزی است که در امتحانات کسب کرده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر