جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۲۹۷
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

فکرشهر: جانشین ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان بوشهر گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا باید همه کارکنان شناورها دارای کارت واکسیناسیون باشند در غیر این صورت ورود تبعه خارجی کشتی بدون کارت واکسن به بنادر استان بوشهر ممنوع است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، محمد تقی ایرانی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونا استان بوشهر با قدردانی از تلاش کادر درمانی، پرستاری و گروه‌های جهادی در کنترل بیماری کرونا اظهار داشت: شرایط استان بوشهر همانند دیگر نقاط کشور مطلوب است ولی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در همه سطوح باید مورد توجه قرار گرفته شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از برنامه‌های اجتماعی به سبب شیوع کرونا در هم ریخته است تصریح کرد: بیماری کرونا سبک زندگی انسان‌ها را تغییر داد و اکنون ساده‌انگاری در برابر کرونا یک خطر جدی محسوب می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه تغییر رنگ‌بندی نباید سبب بی‌تفاوت در رعایت شیوه‌نامه بهداشتی شود تأکید کرد: هر چند شرایط کرونایی در جامعه مطلوب است ولی نباید تصور کرد خطر ابتلا به بیماری کرونا رفع شده است.

جانشین ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان بوشهر، سلامت جامعه را اولویت همیشگی دانست و بیان کرد: در اماکن عمومی ضمن استفاده از ماسک باید فاصله‌گذاری اجتماعی مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

ایرانی، با بیان اینکه اقتصاد کشور در شرایط بسیار دشوار قرار دارد تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و اقتصادی از جمله کسبه و اصناف باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از بروز آسیب‌های دیگر به اقتصاد جلوگیری کنند.

وی از وجود واکسن مورد نیاز کرونا در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: دولت آیت‌الله رئیسی تلاش قابل تقدیری در عرصه تأمین واکسن کرونا در همه سطوح انجام داده است این درحالی است که شرایط سختی در تزریق واکسن پشت سرگذاشته شد و یک هزار واکسن در کشور وجود نداشت و الحمدلله اکنون هیچ مشکلی در تأمین واکسن وجود ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با بیان اینکه اکنون بیش از یک میلیون و 600 هزار واکسن در استان به جامعه هدف تزریق شده است گفت: امید می‌رود با افزایش پوشش واکسیناسیون و رعایت توصیه‌های بهداشتی ابتلا به بیماری کرونا به صفر برسد.

جانشین ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان بوشهر از ممنوع بودن ورود تبعه خارجی شناور و کشتی‌ها به بنادر استان بوشهر بدون تزریق واکسن کرونا خبر داد و تأکید کرد: همه خدمه شناورها و کشتی‌ها که دارای خدمه تبعه خارجی هستند در صورتی‌که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند ورود آنان به بنادر استان بوشهر ممنوع است و باید در قرنطینه قرار داشته باشند.

ایرانی یکی از طرح‌های مهم در مهار بیمار کرونا را طرح شهید سلیمانی دانست و افزود: اجرا طرح شهید سلیمانی برای افزایش ایمنی سلامت جامعه تداوم دارد و خدمات بسیج جامعه پزشکی و گروه‌های جهادی در این عرصه قابل تحسین است.

مبتلایان به کرونا 45 درصد کاهش یافت

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر نیز با قدردانی از تلاش مدافعان سلامت و همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خاطر نشان کرد: تاکنون در استان بوشهر 89 هزار و 585 نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که 208 نفر آن مربوط به 18 روز دی ماه امسال است.

حمزه اعتماد با بیان اینکه در 18 روز آذر ماه 373 نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند گفت: این میزان در 18 روز دی ماه 45 درصد کاهش یافته و به 208 نفر رسیده است.

وی فوتی‌های کرونایی استان بوشهر در 2 سال گذشته را 2 هزار و 35 نفر دانست و بیان کرد: در 18 روز دی ماه یک نفر فوتی کرونایی در استان بوشهر ثبت شده که در مدت مشابه ماه قبل 13 نفر به سبب ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بوشهر تعداد بستری کرونایی در 18 روز دی ماه را 47 نفر دانست و افزود: این تعداد در 18 روز آذر ماه 74 نفر بوده است.

تاکنون 9 نفر مبتلا به سویه جدید اومیکرون در شهرستان‌های استان بوشهر شناسایی شده‌اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم با بیان اینکه ابتلا به کرونا در استان کاهشی است تصریح کرد: ماه گذشته 620 نفر ابتلا به کرونا در استان بوشهر شناسایی شد که این میزان در ماه جاری تاکنون 227 نفر رسیده است.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان از تزریق یک میلیون و 625 هزار واکسن کرونا در این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: از این تعداد 787 هزار و 522 نفر نوبت اول، 730 هزار نفر هر دو نوبت و 132 هزار و 405 نفر نیز نوبت سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته، 90 هزار مورد مثبت در استان بوشهر شناسایی شده است گفت: از این تعداد 68 هزار مورد مربوط به امسال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت 2 هزار و 35 نفر به سبب ابتلا به ویروس کرونا‌ خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و 150 مورد آن مربوط به سال جاری است.

خواجه‌ئیان با اشاره به ابتلا به گونه جدید اومیکرون افزود: بر اساس آخرین آمارها تاکنون 9 نفر مبتلا به سویه جدید اومیکرون در شهرستان‌های استان بوشهر شناسایی شده‌اند.

روی بهترین راه مبارزه با گونه اومیکرون را تزریق نوبت سوم واکسن کرونا دانست و بیان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم حضور در تجمعات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و گونه اومیکرون ضروری است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر