جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۴۳۱۸
دوشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از شدت گرفتن آلایندگی زیست محیطی در عسلویه این استان خبر داد و گفت: بر اساس حکم دستگاه قضا، وزارت نفت برای پیشگیری از آلایندگی‌ها باید مخازن میعانات گازی را جابجا کند.
به گزارش فکرشهر از تسنیم، دود سیاه همواره بر آسمان شهرستان عسلویه محل استقرار تأسیسات گازی و صنایع پارس جنوبی پایتخت انرژی کشور وجود دارد که آلایندگی‌های آن مردم را کلافه کرده است.

آلودگی زیست محیطی در عسلویه همراه با بوی بسیار مشمئز کننده که مردم ساکن در عسلویه میزبان طرح‌های پارس جنوبی را به اعتراض وا داشته است.

یکی از ساکنان عسلویه که به شدت از وضعیت آلایندگی اعتراض دارد اظهار داشت: امکان زندگی با این همه آلایندگی وجود ندارد به‌گونه‌ای که بوی بد و غیر قابل تحمل بیماری‌های گوناگون گریبانگیر مردم کرده است.

وی که خانم خانه‌دار است گفت: هنگام باز کردن پنجره‌های اتاق آنقدر بوی تعفن گاز وجود دارد که تنفس با مشکلاتی مواجه می‌کند.

این خانم خانه‌دار با بیان اینکه پدرم دارای بیماری آسم است خاطر نشان کرد: پدر 65 ساله‌ام که بیماری آسم دارد حتی با دستگاه اکسیژن نمی‌تواند تنفس کند.

مسئول ایمنی و محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی با بیان اینکه بوی گاز هنگام بارندگی شدیدتر می‌شود گفت: در بارندگی‌های اخیر نزدیک به 150 میلیمتر بارش باران در عسلویه ثبت شد که مشکلاتی ایجاد کرد.

ابراهیم غریبی اضافه کرد: در این راستا یکی از مخازن میعانات گازی دچار مشکل و بوی آن منتشر شد و قابل کنترل نبود.

فرماندار عسلویه نیز با عذرخواهی از مردم به سبب انتشار بوی بد گاز و افزایش آلایندگی در عسلویه خواستار جلوگیری از مشکلات زیست محیطی در این شهرستان شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز با بیان اینکه این اداره کل مسئول پیگیری مشکلات زیست محیطی عسلویه است تصریح کرد: برای حل مشکلات زیست محیطی و تنفس مردم ما باید پیگیری کنیم.

فرهاد قلی‌نژاد با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست از این وضعیت زیست محیطی شکایت شده و قاضی حکم لازم را صادر کرده است خاطر نشان کرد: باید راهکار و اقدامات فوری انجام تا این وضعیت نامناسب زیست محیطی کنترل شود.

وی تأکید کرد: باید وزارت نفت حکم دستگاه قضا در جابجایی میعانات گازی اجرایی کند چراکه دستگاه قضا فرصت 2 ساله برای انتقال مخازن میعانات گازی در عسلویه به وزارت نفت داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه آلودگی زیست محیطی برای دستگاه قضا تأیید شده است گفت: حکم قاضی در راستای مقابله با آلایندگی زیست محیطی امسال صادر شده است که وزارت نفت 2 سال نسبت به جابجایی مخازن میعانات گازی باید اقدام کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر