جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
جلالی‌زاده:
فکرشهر: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شاهدیم که برخورد نادرست یا غیر منطقی با افراد موجب شده است که خیلی از سرمایه‌ها را از دست بدهیم و این‌ها از کشور خارج شوند و مطمئناً این برخورد‌ها و این اعلام مبارزه و حمایت‌ها از سوی رئیس قوه قضاییه که می‌تواند امنیت را در جامعه تأمین بدهد، تثبیت بکند بسیار مؤثر است.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۱
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۴

فکرشهر: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: شاهدیم که برخورد نادرست یا غیر منطقی با افراد موجب شده است که خیلی از سرمایه‌ها را از دست بدهیم و این‌ها از کشور خارج شوند و مطمئناً این برخورد‌ها و این اعلام مبارزه و حمایت‌ها از سوی رئیس قوه قضاییه که می‌تواند امنیت را در جامعه تأمین بدهد، تثبیت بکند بسیار مؤثر است.

به گزارش فکرشهر از ایلنا، جلال جلالی‌زاده:  پیرو تاکید رئیس دستگاه قضا در ضرورت رعایت عدالت و بازنگری سازوکار جواب‌دهی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی درباره نتیجه استعلامات انتصاب‌های مدیریتی و ضرورت رعایت عدالت در این خصوص به طوری که نقاط ضعف و قوت توأماً مورد توجه قرار گیرد، گفت: نظر‌ها و مواضع اخیر آقای محسنی اژه‌ای، به نوعی برای همه هموطنان موجب خوشحالی و شادمانی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: وقتی که رئیس قوه قضاییه یک کشور، با ذهن باز و دید وسیع و نگاهی انسانی به قضایا نگاه می‌کند، قطعاً در امنیت روحی و روانی و ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی خیلی مؤثر است.

جلالی‌زاده تأکید کرد: خیلی از افراد بخاطر چنین رویکردی در احراز صلاحیت‌ها و تنها توجه به ضعف‌های افراد، از خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران محروم شدند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: همچنان که رئیس قوه قضائیه اشاره کردند، هیچ انسانی معصوم نیست، یعنی در حال حاضر ما نمی‌توانیم هیچ انسانی را مبرا از خطا، اشتباهات، لغزش‌ها و گناهان بدانیم انسان، انسان است.

وی ادامه داد: بنابراین در چنین جامعه‌ای ما باید تلاش کنیم، کسانی که قصد خدمت دارند و کسانی که پس از تصدی می‌توانند مسئولیت خود را به خوبی ایفا کنند، آن‌ها را از خدمت محروم نکنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: هر انسانی دارای نقاط قوت و ضعف است و اگر ما با نگاه رحمانی، انسانی و اخلاقی به انسان‌ها توجه کنیم، خیلی از انسان‌ها در اثر نگاه مثبت ما تغییر موضع می‌دهند، اما اگر ما در مقابل اشتباهات آن‌ها سخت‌گیری کنیم و با یک اشتباه انسانی، آن را از گردانه خدمات خارج کنیم، دچار عکس‌العمل می‌شود و با واکنش‌های منفی‌تر مواجه می‌شود.

جلالی‌زاده تأکید کرد: از اظهارنظر و سخنان رئیس قوه قضاییه در مورد صلاحیت افراد برای انتصابات و تفویض مسئولیت‌ها استقبال می‌کنم و امیدوارم این نگاه مثبت شامل همه افراد بشود و بخاطر گرایش حزبی یا جناحی یا خدایی نخواسته بخاطر مسائل اخلاقی یا مشکلاتی که هر شخصی شخصاً برای خودش دارد، آنها را کنار نگذاریم برای همین هم ایجاب می‌کند از تخصص افراد  در خدمت به مردم، در خدمت به نظام و خدمت به کشور استفاده شود.

وی افزود: ما سعی می‌کنیم با سعه صدر چنین افرادی را جذب کنیم و از توان و تجربه و خدمات آن‌ها استفاده کنیم و قطعاً همچنان که ایشان گفته‌اند، هیچ انسانی بدون ضعف نیست، اما مدیریت صحیح، سعه صدر و نگاه اسلامی و انسانی به افراد موجب جذب آن‌ها می‌شود.

جلالی‌زاده تصریح کرد: امروز ما شاهدیم که برخورد نادرست یا غیرمنطقی با افراد موجب شده است که خیلی از سرمایه‌ها را از دست بدهیم و این‌ها از کشور خارج شوند و مطمئناً این برخورد‌ها و این اعلام مبارزه و حمایت‌ها از سوی رئیس قوه قضاییه که می‌تواند امنیت را در جامعه تأمین بدهد و تثبیت بکند بسیار مؤثر است.

وی اضافه کرد: امیدوارم با این دست اقدامات رئیس دستگاه قضا، شاهد توسعه بیشتر امنیت قضایی در کشورمان باشیم و قوه قضاییه به مأمنی برای همه شهروندان این کشور تبدیل شود.

جلالی‌زاده تأکید کرد: آقای محسنی اژه‌ای به نکته بسیار مهمی اشاره کردند و آن هم بحث عدالت است، قوه قضاییه وقتی به عدالت در کشور تأکید می‌کند، این ویژگی به سایر ادارات نهاد‌ها و مؤسسات تسری پیدا خواهد کرد و همگان مجبورند به این نکته توجه کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: اگر درباره شخصی به اظهارنظر پرداختیم و نقاط قوت و ضعف ایشان را سنجیدیم و احساس کردیم که نقاط ضعف در قابل نقاط قوت کمتر است، ایجاب می‌کند که ما نقاط قوت را بپذیریم و در این مورد رأفت اسلامی و عطوفت با اجرای عدالت و احسان همگی دست به دست هم می‌دهند و به جامعه امید بیشتری می‌بخشند.

جلالی‌زاده اظهار داشت: توجه به شایستگی، عدالت و امیدبخشی و استفاده از شایستگان، می‌تواند همبستگی ملی را بیشتر تقویت کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر