جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۴۵۴
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: با وجود تولید بیش از پنج‌هزار مگاوات برق در این استان، زیبنده نیست مردم در فصل تابستان با مشکل برق مواجه شوند و باید تا پیش از رسیدن گرما این مشکلات برطرف شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز سه ‎شنبه در نشست با مسئول شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر اظهار کرد: شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر باید مشکلات موجود در این بخش را در کمترین زمان ممکن حل کنند.

وی ادامه داد: قطعی و نوسان برق علاوه بر بروز مشکلات برای مردم، فعالان اقتصادی و صنعتگران را هم با مشکل مواجه خواهد کرد.

استاندار بوشهر گفت: اگر ۱۰هزار هکتار مزرعه پرورش میگوی استان بوشهر با مشکل برق مواجه شوند به دنبال آن تولید، اشتغال و صادرات استان هم با موانع زیادی رو برو می‌شود.

محمدی‌زاده اظهار کرد: شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر تدابیر و اقدامات لازم را برای تامین برق ایمن در استان بوشهر بویژه برای فصل تابستان بیاندیشد و پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر هم در این نشست با اشاره به برخی شاخص‌های شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر گفت: شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر با ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر طول خطوط برق، جایگاه نخست را در کشور دارد.

یدالله حقیقی افزود: در استان بوشهر تا پیش از انقلاب ۲۲۹ کیلومتر خط فشار قوی انتقال موجود بود اما اکنون هم چهار هزار کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع در این استان وجود دارد.

حقیقی با اشاره به وجود ۶۰ ایستگاه فوق توزیع و انتقال در استان بوشهر افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات تولید برق توسط وزارت نیرو و ۲ هزار و ۴۰۰مگاوات هم توسط وزارت نفت انجام می شود و میزان مصرف برق این استان ۲ هزارو ۵۰۰ مگاوات است.

وی عنوان کرد: تولید برق بوشهر قبل از انقلاب ۱۲ مگاوات بوده است.

حقیقی ادامه داد: شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ۱۷ مشترک بزرگ شامل نیروگاه اتمی، پالایشگاه ها و کارخانه های تولید سیمان دارد که ۴۹۴ مگاوات از تولید به این صنایع اختصاص می یابد.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات مهم تامین برق بوشهر خط انتقال پست چغادک به بوشهر است  که به دلیل فرسودگی همواره موجب بروز مشکل و قطعی برق می‌شود که برای رفع این مشکل اقدام‌های لازم در دست انجام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر