جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نمایشگاه مردم‌شناسی در کاروانسرای مشیر برازجان راه‌اندازی و مورد بازدید مسافران نوروزی قرار گرفت.\n\nبه گزارش فکرشهر، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ظهر امروز در آیین گشایش نمایشگاه مردم‌شناسی کاروانسرای مشیر در شهرستان دشتستان، اهمیت بازگشایی یک نمایشگاه از ابزار و ادوات زندگی مردم را در منطقه دشتستان مهم برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت نوع زندگی مردم دشتستان و اهمیت کشاورزی در این منطقه، باید موزه‌ای در زمینه مردم شناسی راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۷
سه‌شنبه ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵

فکرشهر: نمایشگاه مردم‌شناسی در کاروانسرای مشیر برازجان راه‌اندازی و مورد بازدید مسافران نوروزی قرار گرفت.

\n\n

به گزارش فکرشهر، معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ظهر امروز در آیین گشایش نمایشگاه مردم‌شناسی کاروانسرای مشیر در شهرستان دشتستان، اهمیت بازگشایی یک نمایشگاه از ابزار و ادوات زندگی مردم را در منطقه دشتستان مهم برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت نوع زندگی مردم دشتستان و اهمیت کشاورزی در این منطقه، باید موزه‌ای در زمینه مردم شناسی راه‌اندازی شود.

\n\n

علی ذاکری افزود: از آنجایی که راه‌اندازی موزه مشکلات خاص خود را دارد به منظور معرفی نوع زندگی مردم دشتستان و به ویژه معرفی به مسافران نوروزی، در حال حاضر یک نمایشگاه از ابزار و ادوات کشاورزی و زندگی مردم در کاروانسرای مشیر راه‌اندازی شده است که با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شده است.

\n\n

وی به نمایش ابزار دوره‌های مختلف در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این ابزار و تقسیم‌بندی دوره‌ای تاریخی گویای اهمیت این منطقه در دوران‌های مختلف تاریخی است.

\n\n

به نوشته ی فارس، معاون میراث فرهنگی استان بوشهر، شهرستان دشتستان را به عنوان یکی از مناطق پر اهمیت به لحاظ تاریخی برشمرد و اضافه کرد: ما آثار برجسته‌ای از دوران ساسانی از جمله کوشک اردشیر را در منطقه پشتکوه داریم و در کنار آن گور دختر که به دوره هخامنشی بر می‌گردد و آثار دیگر که دوران‌های نزدیک‌تر را رقم می‌زنند از جمله کاروانسرای مشیر که محل مناسبی برای راه‌اندازی موزه و نمایشگاه است.

\n\n

وی بیان کرد: در این نمایشگاه سنگ آسیاب، سرمه‌دان، انواع کوزه و خلخال و قفل آویزهای دوران قاجار، گلاب‌پاش و قطعات تزیینی دوران پهلوی و سنگ آسیاب دوره تاریخی و ظرف سنگی دوران هخامنشی، تزیینات گچی و ... دوره هخامنشی و اشکانی به نمایش درآمده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر