جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۵۲۹
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بی‌تردید تشویق و تحریک جوانان به خروج از کشور نه تنها گناهی نابخشودنی و خیانتی آشکار به نظام و انقلاب است مغایر منویات مقام رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، محمدعلی محسنی بندپی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در نطق میان دستور خود گفت: در هیچ دیده بینایی پنهان نیست که شرایط اقتصادی کشور بر گُرده همه آحاد جامعه سخت سنگینی می‌کند. آمریکا و همپیمانان اروپایی و آسیایی او از هیچ کوششی برای به زانو درآوردن ایران اسلامی دریغ نکرده‌اند چراکه به اعتراف خودشان سخت‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین و فلج‌کننده‌ترین نوع تحریم تاریخ تمدن بشری را به ایران تحمیل کرده‌اند که از مصادیق بارز تروریسم اقتصادی و نقض آشکار حقوق بین‌المللی است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس افزود: مرور تجربیات گذشته ثابت کرده که تنها راه برون رفت از وضعیت موجود حفظ وحدت میان ارکان حاکمیت و مردم و تکیه بر امکانات و توانمندی‌های داخلی است نه اعتماد به دشمنی که برای رسیدن به اهداف پلید خود حتی از تحریم داروی کودکان سرطانی هم دریغ نکرده است.

بندپی خطاب به رییس جمهور عنوان کرد: ابتدا لازم می‌دانم از تلاش‌های حضرتعالی و کابینه برای تامین واکسن و کوشش گسترده واکسیناسیون کشور و همچنین از سفرهای استانی و حضور گرمتان میان مردم صمیمانه قدردانی کنم. اما اگر به دلایل توسعه در کشورهای توسعه یافته بنگریم سه فاکتور عملگرایی، شایسته‌سالاری و پاکدستی اولویت آنها بوده است و بر مبنای همین تفکر شروع به جذب نخبگان و تحصیلکردگان کشورهای مختلف از جمله ایران کرده‌اند.

وی ادامه داد: به گونه‌ای که امروز نه تنها آمریکا، کانادا و اروپا مرزهای خود را به سوی جوانان ما گشوده‌اند بلکه کشورهایی همچون چین، کره‌جنوبی، مالزی، سنگاپور و حتی هنگ‌کنگ هم آماده ارائه فول اسکالرشیپ به جوانان ما و یا هرگونه امتیاز دیگر برای جذب نخبگان هستند چراکه به معنای واقعی معتقدند که باید برای مشکلات کشورشان راه‌حل‌ علمی پیدا کنند.

این نماینده مجلس یازدهم خطاب به  رییسی اظهار کرد: به شعار کابینه فراجناحی خود پایبند باشید حلقه خودی‌ها را بازتر و گسترده‌تر کنید از همه جوانان و نخبگان این سرزمین برای توسعه کشور استفاده کنید.

راه‌حل رفع مشکل اشتغال و ازدواج و مسکن جوانان با استفاده از ظرفیت نخبگان علمی و اقتصادی کشور

محسنی‌ بندپی گفت: اگر دغدغه معیشت مردم دارید که دارید، اگر نگران اشتغال و ازدواج مسکن جوانان هستید که هستید، اگر به کاهش آسیب‌های اجتماعی فکر می‌کنید، اگر به توسعه از طریق افزایش بهره‌وری معتقد و به دنبال رشد واقعی اقتصادی ۸ درصدی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هستید، اگر به انتقام خون سردار شهید سلیمانی فکر می‌کنید که فکر می‌کنید، تنها راه وصول به این اهداف، استفاده از همه نخبگان علمی و اقتصادی کشور است.

وی خطاب به نمایندگان و رییس جمهوری و هیات وزیران گفت: هیچ‌یک از نمایندگان و مسئولین در هر مسئولیتی که باشیم نه تنها مجاز به بدرقه جوانان و تحصیلکردگان کشور نیستیم بلکه باید تمام عزم خود را به‌کار ببندید تا انگیزه‌های ماندگاری این جوانان افزایش پیدا کند چرا که در شرایط سخت تحریم و اقتصاد کشور برای تحصیل این جوانان از بیت‌المال مملکت هزینه شده است.

توجه به دغدغه‌ها و نگرانی‌های اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، پزشکان، پرستاران، معلمان

محسنی‌بندپی افزود: بی‌تردید تشویق و تحریک جوانان به خروج از کشور نه تنها گناهی نابخشودنی و خیانتی آشکار به نظام و انقلاب است مغایر منویات مقام رهبر معظم انقلاب است. بنابراین باید به دغدغه‌ها و نگرانی‌های اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، پزشکان، پرستاران، معلمان، کارگران، بازنشستگان و کارمندان سایر آحاد جامعه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیشتر توجه کنیم.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در شهرستان‌های نوشهر و کلاردشت، ضمن قدردانی از وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی بیان کرد: پروژه‌های عمرانی راه در غرب استان به‌ویژه حوزه انتخابیه، از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و جاده‌های روستایی ما از زیرساخت‌های مناسبی بهره‌مند نیستند که نیازمند اقدامات جدی هستند.

عضو کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تذکر به وزیر نیرو عنوان کرد: همانگونه که مکرر عرض کردم به دنبال کمترین بارانی، آب شرب مردم منطقه کدر و آلوده می‌شود که نه قابل شرب و نه قابل استفاده برای سایر امورات جاری زندگی است و علیرغم تذکرات مکرر متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاده است و سلامت مردم همچنان در معرض خطر است.

محسنی بندپی در تذکر به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی و ایجاد انگیزه در تمامی افرادی که در نظام تعلیم و تربیت کشور خدمت می‌کنند باید اولویت اول شما باشد. اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان، همسانسازی و دائمی حقوق بازنشستگان، تثبیت ‌وضعیت شغلی خرید خدمتی‌ها، قراردادی‌ها، پیمانی‌ها و حق‌التدریسی‌ها و آموزگاران طرح امین و نهضت سوادآموزی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در تذکر به اعضای کمیسیون تلفیق گفت: همه می‌دانیم که لایحه بودجه ۱۴۰۱ علیرغم رای به کلیات آن در صحن مجلس، دارای نواقص جدی است و باید اصلاحات اساسی صورت گیرد. باید دقت شود که ضعف نظارتی مجلس و دولت با فشار مضاعف به مردم جبران نشود.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس عنوان کرد: بنابراین باید اصلاحات اساسی در جهت کاهش هزینه‌های کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم از جمله دارو و نهاده‌های دامی و سایر نیازها صورت گیرد تا بیش از این تامین معیشت مردم سخت نشود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر