جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۵۳۱
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مقدمات سفر آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو درحال انجام است.

به گزارش فکرشهر از ایرنا از خبرگزاری ریانوستی، پسکوف روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: اقدامات لازم برای سفر دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه جریان دارد و تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی خطاب به خبرنگاران افزود: جزئیات در باره زمان انجام این سفر به موقع اطلاع رسانی خواهد شد. 

 پسکوف روز هفتم دی ماه نیز گفته بود که ایران و روسیه در حال آماده سازی مقدمات لازم برای تماس ها و رایزنی های دو کشور در عالی ترین سطح هستند.

به گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی کرملین گفت: مقدمات لازم برای انجام تماس های ایران و روسیه در بالاترین سطح در حال تدارک و آمادگی است.

پیشتر علی بهادری  سخنگوی دولت ایران گفته بود که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران اوایل سال جدید میلادی از روسیه دیدن می کند.

بهادری  درباره زمان و علت سفر رییس‌جمهوری به روسیه گفت: در راستای تعاملات راهبردی ایران و روسیه، آقای پوتین از رییس جمهور ما دعوت کرد سفری به روسیه داشته باشد که اوایل سال جدید میلادی این سفر انجام می‌شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: این سفر در چارچوب سیاست کشور در تقویت و توسعه روابط دو جانبه و چندجانبه با اولویت کشورهای منطقه و با محوریت و اولویت مباحث همکاری‌های تجاری و اقتصادی انجام می‌شود. معاون سیاسی رییس جمهور در حال نهایی کردن این سفر است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر