پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۵۵۱
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱

فکرشهر: امام جمعه برازجان گفت: دستورالعمل ها و مصوبات کمیته عفاف و حجاب شهرستان دشتستان برای حفظ فضای دینی و اسلامی جامعه باید ضمن حفظ ارزشهای انسانی و شخصیتی افراد با جدیت اجرا شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت الاسلام حسن مصلح روز چهارشنبه در نشست ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر دشتستان با موضوع عفاف و حجاب بر اجرای تبلیغات محیطی پیرامون حجاب و عفاف در سطح شهر، ادارات، دانشگاه ها و مراکز آموزشی تاکید کرد.

وی افزود: رعایت حریم پوشش در مراکز دولتی و اجرای مقررات مربوط و مرتبط با این موضوع توسط هر اداره و دستگاهی و تشویق محجبه ها با موضوع حجاب برتر در ادارات و دانشگاه ها و مراکز آموزشی ضروری است.

مصلح بیان کرد: مراکز آموزشی بویژه مراکز خصوصی که زیر نظر آموزش و پرورش مجوز گرفته اند و فعالیت می‌کنند، نظارت شند.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر دشتستان اضافه کرد: برپایی همایش و کارگاه آموزشی حجاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی و رعایت حجاب و حفظ شئون اسلامی توسط مدیران ادارات، نظارت و ارزیابی دقیق بر اجرای مقررات و دستورالعمل‌های لازم و سیاست های تشویقی برای باحجاب‌ها نیز باید اجرا شود.  

سرپرست فرمانداری دشتستان نیز در این نشست احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر از سوی همه اقشار مردم و فرهنگ سازی این مهم الهی در جامعه را ضروری دانست.

صادق بوستانی بر تشکیل یک اتاق فکر با حضور کارشناسان دینی و فرهنگی و استفاده از رسانه ها در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: باید با همفکری با گروه های اجتماعی و رصد میدانی بر اساس فضای بومی و محلی ومتناسب با شرایط باید در زمینه موضوع عفاف و حجاب در جامعه تصمیم گرفت.

نظارت بر مراکز تولیدی و توزیعی پوشاک، برخورد با افرادی که کشف حجاب می‌کنند به ویژه در اماکن عمومی، با رعایت قانون، منع برگزاری اردوهای داخلی، موتورسیکلت و دوچرخه سواری بانوان و تهیه یک پارک ویژه بانوان از جمله مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر