چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هواشناسی بوشهر هشدار داد با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت فردا، ضمن پیش‌بینی بارش شدید باران و احتمالی آبگرفتگی معابر عمومی، وزش باد شدید و بسیار شدید دریا را طوفانی خواهد کرد...
کد خبر: ۱۰۴۵۵۶
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: هواشناسی بوشهر هشدار داد با ورود سامانه بارشی از اواخر وقت فردا، ضمن پیش‌بینی بارش شدید باران و احتمالی آبگرفتگی معابر عمومی، وزش باد شدید و بسیار شدید دریا را طوفانی خواهد کرد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از اواخر وقت فردا با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و آغاز بارش‌ها از روز جمعه و ادامه آن تا ظهر روز یکشنبه به تناوب بارش باران و رگبار همراه با رعد و برق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود.
 
فرج‌اله شکوهی پور افزود: انتظار می‌رود بارندگی‌ها در روز شنبه از شدت بیشتری برخوردار باشد و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد نیز پیش‌بینی می‌شود.
 
وی عنوان کرد: همچنین به سبب وزش باد شدید و گاهی بسیار شدید جنوبی قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر در مدت یاد شده به تناوب مواج و متلاطم است.
 
مدیر کل هواشناسی بوشهر ادامه داد: پیش بینی می‌شود در ساعاتی از روز‌های جمعه و شنبه سرعت وزش باد جنوبی در قسمت شمالی خلیج فارس به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر افزایش یابد.
 
وی تاکید کرد: در این مدت نسبت‌به آب گرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، سیلابی شدن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال وقوع صاعقه، وزش تندباد و شکستن درختان و خطر آسیب و خسارت به زیر ساخت‌های ساحلی و شهری و خسارت به مزارع و باغات کشاورزی هشدار داده می‌شود.
 
شکوهی پور بیان کرد: توصیه می‌شود از چرای دام در دره‌ها و مناطق مستعد سیل و رعدوبرق، تردد در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی، فعالیت‌ها و از تردد‌های دریایی اجتناب و ضمن اتخاذ راهکار‌هایی برای محافظت از محصولات کشاورزی و پیشگیری از خسارات احتمالی، از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر