شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۴۵۶۵
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از برگزاری همایش بانوی آب در شهرستان تنگستان با هدف کاهش مصرف و راهکارهای لازم در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در شستشوهای گوناگون غیرشرب خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب وفاضلاب استان بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور در همایش بانوی آب در شهرستان تنگستان  اظهار کرد: برغم اینکه بیش از ۷۰ درصد سطح کره زمین آب فراگرفته ولی بالغ بر ۹۷ درصد از آب‌ها که مربوط به اقیانوس‌ها و دریاهاست به علت شوری به صورت مستقیم غیر قابل شرب هستند و فقط حدود ۳ درصد آب های موجود در روی کره زمین شیرین و قابل شرب و استفاده جهت مصارف کشاورزی است.

وی اضافه کرد: کشور ایران جزء کشور های گرم و خشک دنیا و میزان بارش در ایران کمتر از یک سوم میانگین دنیا هست ولی سرانه مصرف آب در کشور بیش از میانگین حتی کشورها پر آب دنیا است، ‌ایشان گفت ما چاره ای نداریم که بر اساس داشتهایمان و شرایط آبی کشور مصارف‌مان مدیریت و خودمان را بر اساس میزان بارش‌ها و منابع آبی سازگار نمایبم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهربیش از ۸۰ درصد منابع آب شرب استان بوشهر را خارج از استان دانست و بیان کرد: خط آبرسانی کوثر یکی از منابع آب استان بوشهر است که با ۸۰۰ کیلومتر خط انتقال به شبکه آبرسانی استان بوشهر متصل می‌شود.

حمزه‌پور یکی دیگر از منابع آب شرب استان را شیرین‌سازی آب دریا دانست و افزود: هزینه هر مترمکعب آب‌شیرین‌کن ۲۲ هزار تومان است که به‌صورت متوسط به قیمت ۶۰۰ تومان در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

وی به نقش مدیریت مصرف در صرفه‌جویی پرداخت و افزود: با توجه به اینکه اکثر مصارف خانگی آب توسط بانوان انجام می‌شود نقش مدیریت مصرف آنان بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه ایرانیان همواره در طول تاریخ به دنبال استفاده بهنیه از آب بوده‌اند، افزود: در احادیث، روایات و فرهنگ نیاکان ما نیز همواره بر مقوله صرفه‌جویی و مصرف بهنیه این کالای با ارزش تأکید شده است.

فرماندار تنگستان نیز با بیان اینکه کاهش بارش باران و افزایش مصرف زمینه بروز مشکلات را فراهم می‌کند گفت: بانوان نقش اصلی انتقال فرهنگ مصرف بهینه آب و از مشارکت‌کنندگان اصلی در امر مدیریت مصرف آب هستند.

احمد لطفی با بیان اینکه درآستانه فصل تابستان باید فرهنگ مدیریت مصرف در جامعه ترویج شود افزود: بانوان نقش تعیین‌کننده در نهادینه کردن الگو صحیح مصرف آب دارند.

وی با قدردانی از تلاش شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: در اوائل پیروزی انقلاب اسلامی حتی شهرهای مختلف استان بوشهر از بی‌آبی در عذاب بود ولی اکنون همه شهرها و روستاها با تلاش نظام اسلامی ایران دارای شبکه آبرسانی هستند که باید مدیریت مصرف مورد توجه ویژه قرار گرفته شود

به گزارش فکرشهر، در این همایش آموزش‌های لازم در کاهش مصرف و راهکارهای لازم در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در شستشوهای گوناگون غیرشرب ارائه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر