جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: آب‌پخش به عنوان یکی از مراکز نخلستان‌های جنوب کشور دارای چند میلیون اصله نخل است که این نخلستان‌ها می‌تواند محل بسیار خوبی برای گردشگری باشد.\n\nبه گزارش فکرشهر، گردشگری در سال‌های اخیر از حالت سنتی بیرون آمده و شکل مدرن‌تری به خود گرفته است و کم کم تبدیل به یک صنعت می‌شود که می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه هر منطقه و استان و کشور داشته باشد.\n\nهر چند نقاط تاریخی و جنگل‌ها و سواحل به عنوان مهمترین نقاط گردشگری در کشور مطرح هستند ولی امروز برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای توسعه گردشگری فرهنگی، گردشگری صنعتی، گردشگری سلامت و . . . نیز صورت گرفته است.
کد خبر: ۱۰۴۵۸
چهارشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

فکرشهر: آب‌پخش به عنوان یکی از مراکز نخلستان‌های جنوب کشور دارای چند میلیون اصله نخل است که این نخلستان‌ها می‌تواند محل بسیار خوبی برای گردشگری باشد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، گردشگری در سال‌های اخیر از حالت سنتی بیرون آمده و شکل مدرن‌تری به خود گرفته است و کم کم تبدیل به یک صنعت می‌شود که می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه هر منطقه و استان و کشور داشته باشد.

\n\n

هر چند نقاط تاریخی و جنگل‌ها و سواحل به عنوان مهمترین نقاط گردشگری در کشور مطرح هستند ولی امروز برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای برای توسعه گردشگری فرهنگی، گردشگری صنعتی، گردشگری سلامت و . . . نیز صورت گرفته است.

\n\n

استفاده از هر گزینه‌ای که بتواند نظر گردشگران را به خود جلب کند، می‌تواند به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه گردشگری مورد نظر و توجه قرار بگیرد و زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه ایجاد شود.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/25/4/1626408.jpg

\n\n

سواحل در شمال و جنوب کشور، جنگل‌ها در شمال و غرب کشور، کویر در نقاط مرکزی کشور، آثار تاریخی در جای جای کشور و . . . به عنوان مهمترین اهداف صنعت گردشگری در کشور بوده است که توانسته گردشگران زیادی را به سوی خود بکشاند.

\n\n

البته ظرفیت های متعدد دیگری هم وجود دارد که یا مورد استفاده قرار نگرفته است و یا اینکه کمتر مورد توجه قرار گرفته است که از جمله می‌توان به نخلستان‌ها به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار مهم اشاره کرد.

\n\n

آب‌پخش به عنوان مرکز نخلستان‌های جنوب کشور دارای چند میلیون اصله نخل است که این نخلستان‌ها می‌تواند محل بسیار خوبی برای توسعه بخش گردشگری باشد که تاکنون به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است.

\n\n

مسیر ورودی شهر آب‌پخش از بین نخلستان‌ها عبور می‌کند ولی مسافران و گردشگرانی که وارد آب‌پخش می‌شوند تنها بخش کمی از نخلستان‌ها را می‌بینند و فرصت مناسبی برای حضور در بین نخلستان‌ها برای گردشگران فراهم نشده است.

\n\n

با برنامه‌ریزی مناسب می توان در بین نخلستان‌های این منطقه که وسعت بسیاری زیادی نیز دارند، مسیرهایی را مشخص کرد که گردشگران بتوانند در بین انبوه نخلستان‌ها حضور یافته و از مناظر زیبای نخلستان‌ها بیشتر استفاده کنند.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/25/4/1626401.jpg

\n\n

آب‌پخش نگین سبز استان بوشهر است

\n\n

رئیس شورای اسلامی شهر آب پخش اظهار داشت: تلاش های بسیار زیادی برای توسعه گردشگری در آب‌پخش داشته‌ایم و در این راستا پیگیری‌های زیادی نیز در شهرستان و استان و کشور داشته‌ایم.

\n\n

مصطفی رضایی در ارتباط با ظرفیت‌های نخلستان‌های آب‌پخش نیز بیان داشت: در دو سمت مسیر حدفاصل پل کلل تا شهر آب پخش نخلستان‌ها وجود دارد ولی با توجه به اینکه این منطقه در محدوده راه است و نخلستان‌ها دارای مالکیت مردمی است، محدودیت‌هایی در زمینه توسعه گردشگری در این بخش وجود دارد.

\n\n

وی افزود: برای اینکه این مسیر به یک منطقه تفریحی و گردشگری تبدیل شود، باید اعتبار بسیار بالایی برای تملک نخیلات هزینه شود. این مسیر خارج از محدوده شهری است و شهرداری نمی‌تواند اقدامی در این زمینه داشته باشد.

\n\n

رئیس شورای اسلامی شهر آب پخش تصریح کرد: همه تلاش خود را برای توسعه گردشگری در آب‌پخش خواهیم داشت تا این شهر که به عنوان نگین سبز استان بوشهر شناخته می شود، به عنوان یک قطب گردشگری شناخته شود.

\n\n

استفاده از سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای توسعه گردشگری آب‌پخش

\n\n

شهردار آب‌پخش نیز در زمینه توسعه گردشکری ورودی شهر آب‌پخش و در سطح نخلستان‌ها گفت: ورودی شهر هم قابلیت تعریض دارد و هم ایجاد امکانات گردشگری که در صورت فراهم بودن شرایط هر دو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

\n\n

حسین عباسی با بیان اینکه اجرای طرح گردشگری جز با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی امکان پذیر نیست، گفت: خوشبختانه استاندار بوشهر اهمیت ویژه‌ای برای مقوله گردشگری قائل است و مقدمات اولیه برای اجرای طرح گردشگری در منطقه آب‌پخش انجام شده است.

\n\n

 وی افزود: دولت در زمینه گردشگری قصد ورود جدی دارد ولی واقعا محدودیت منابع مالی اجازه مانور بیشتر را تاکنون نداده است و لذا باید به صورت مشارکتی بین میراث فرهنگی، شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی در صدد اجرای طرح گردشگری باشیم.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/25/4/1626412.jpg

\n\n

توسعه گردشگری در نخلستان‌ها نیازمند اعتبارات بالا است

\n\n

شهردار آب‌پخش تصریح کرد: اعتقاد دارم هیچ وعده‌ای که تحقق آن صد درصد عملی نباشد را نباید به مردم بدهم؛ لذا برای گردشگری قصد ورود جدی دارم مشروط به فراهم شدن شرایط.

\n\n

وی در ارتباط با توسعه راه‌های دسترسی به نخلستان‌های آب‌پخش برای توسعه گردشگری نیز بیان داشت: این موضوع طرح خوبی است ولی نیاز به تملک و هزینه هنگفتی دارد، مگر اینکه راه فوق به گونه‌ای طراحی شود که نیاز به تملک نخلستان نداشته باشیم.

\n\n

عباسی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های گردشگری در آب‌پخش را به بالفعل تبدیل کنیم، ادامه داد: به طور کلی هر طرح گردشگری در آب پخش باید تامین اعتبار مناسبی برای آن صورت بگیرد.

\n\n

وی تاکید کرد: دید مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان بوشهر و معاون وی نسبت به آب پخش بسیار مثبت است و حتی در سفر رییس جمهور هماهنگی شد که سلطانی‌فر رییس سازمان میراث فرهنگی کشور برای سفر به گناوه از مسیر نخلستان‌های آب پخش عبور کند و یک لوح فشرده از موقعیت منطقه به وی داده شد.

\n\n

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/25/4/1626414.jpg

\n\n

توسعه راه‌های بین نخلستان‌ها با جدیت پیگیری می‌شود

\n\n

بخشدار آب‌پخش نیز اظهار داشت: به منظور ایجاد و تسطیح جاده بین مزارع و باغات نیاز به تشکیل تعاونی تولید روستایی است که تاکنون کشاورزان استقبال نکردند و در دستور کار سال آینده ما است که انشاءالله تاسیس کنیم.

\n\n

علی مردانلو در ارتباط با توسعه گردشگری آب‌پخش بیان داشت: یکی دیگر از راهکارهای جلب توجه گردشگران به بخش آب‌پخش، تعریض جاده آب پخش به روستاهای پایین دست است.

\n\n

وی تاکید کرد: این مسیر در برهه فعلی متاسفانه عرض کمی دارد و خطرناک است که گردشگران برای عبور و مرور از این جاده استقبال نمی‌کنند و باید برای تعریض آن اقدام کرد.

\n\n

بخشدار آب‌پخش افزود: در حال حاضر در بخش ما هیچ نوع پارک جنگلی وجود ندارد که باعث حضور گردشگر شود که این هم در دستور کار ما است تا در سال آینده پیگیری کنیم.

\n\n

منبع:مهر

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر